Kiropraktorbesök!

Yes, idag en vecka innan återbesöket hos veterinären blev det ett besök av kiropraktor-Malin!
Bingó var kanonfin förutom en liten bit på ryggen (ca 15cm från manken, och 20cmbakåt var LITE stelt)
Vilket Malin lossade med lätthet, så duktig som hon är!
Ingen ridning idag, blev en kort promenad (pga behandlingen såklart!), imorgon likadant, en kort promenad, lite i skog om myggen håller sig BORTA!! Blir även nya skor för Bingó igen, är knappa 5veckor sen han skoddes, men HELVTE va de växte när allt regn kom xD men det blir ordnat imorgon! :D fina tassar igen!
Torsdag blir det lite tömkörning tänkte jag, över lite bommar å liknande. Kanske slänger ut en pressenning (stavning där? xD) om jag orkar. Sen blir de ridning på fredag! :D

Red även lillabruna idag, och MUMMA på henne alltså! Vi bara flöt (?!?!?!) fram idag, arbeta med att öka uppförbsbacken i traven, höja upp formen lite och hon var så duktig! Även lite skänkelvikningar i trav gick toppen! Körde lite övergångar trav-galopp, damen tog t.o.m HÖGER galopp 2-3gånger (lite osäker på första fattningen där.. Ganska säker på att de var rätt galopp xD), och vänster varvet gick galanant det med!
Tog oss ner på ovalen och töltade lite, och MUMMA på den tölten också! Den där damen kan konsten att lyfta på tassarna! :D fick även i lite tempo i henne utan att tappa takt eller bärighet. Lite galopp på ovalen också, lika duktig där! <3
Sen fick hon massa äpplen och morötter och höööö :D finalillabruna!

Tack Cassandra för att du låter mig rida lillabruna regelbundet! Betyder mycket för mig! Speciellt när hon är så fin och höjer mitt självförtroende så mycket :D

Bjuder på en gammal bild på mig och lillabruna (titta SNÖÖÖÖ usch >.<)

Men vi är söta iaf <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: