Lovely!

Idag har jag ridit både Bingó <3 och medryttarpownien Ásta<3 :D
började med Bingó, barbacka som alltid numera. Börja skritta på ridbanan. Kände att Nej, de här kommer inte gå bra. Vi tar vägen ist, så ut på vägen. Red också på hacket idag! Bingó lugn och galet trevlig trots stormen som råder! GUD så det kan blåsa!! Iaf, tog mig i kragen och bad Bingó komma fram i trav (UTE! BARBACKA!!) och jävlar va fin han var :D trava jättemjukt och försiktigt. Stannade utan problem och var jättetrevlig helt enkelt!
Trava flera gånger och längre och längre sträckor blev det också! :D Dels älskar jag hacket för det har verkligen en lugnande effekt på min pålle! Sen älskar jag ju såklart ponnyn också ;D som är så duktig! :D
Galoppa i uppförsbacken också! :D och hästen var SÅHÄR nöjd sen. Mattes fina <3

Sen vart det Ástas tur :D red ett töltpass på ridbanan. Och den damen är också SÅHÄR bäst :D
Tog ett tag att mjuka upp henne så pass att de blev ren tölt! Lite tölt-galopp övergångar sen satt takten nästan hela tiden! duktig tjej :D Märker också att hon vill mer än vad hon orkar! och hon förstår så väl vad man vill. Börjar bjuda ner till form igen (såsom hon gjorde innan vilan med betäckningen å allt). Men såfort hon slappnar av, sänker nosen så tappar hon takten. Styrkan är inte där helt än! MEN hon FÖRSÖKER! :D och de får hon massa berömm för!

De är såna här dagar de är så jävla KUL att pyssla med hästar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: