Nyklippt!

Ja, idag bar det av till frisören för färg och klipp :)
Började med att lägga i slingor i hela håret (blooonda), klippte och fönade. Insåg att jag blev FÖR blond xD och la in en askblonds liknande toning (för att få ner värmen i håret, blev lite brandgult typ, och för att få de lite mörkare). Toningen kommer att avta lite så jag blir ljusare än va det är för tillfället, men inte så ljus som ja var efter slingningen! Bild kommer senare! :)
Är iaf jättenöjd och trivs ganska bra i ljust hår, var ju galet platinablond en period i livet, dock blev det bara gulare och gulare ;D nu vill jag ha det naturligt! Dvs inte så varmt i färgen :)

Blev en sväng till Farsta sen där jag inhandlade en liten present :)
Hem, byta om och ut till stallet, där jag red Bingó en sväng på banan. Började SPÖ regna precis när jag satt upp. Men vafan, sitter man redan där kan man lika gärna sitta kvar!
Kändes GALET bra idag, balansmässigt! Dock måste Bingó lära sig att man kan fortsätta trava trots att Matte kanske tappa balansen för ett steg. Skulle liksom vara lättare för mig om han bara fortsatte trava så jag kunde hitta tillbaka till balansen, ist för att sakta av till grisepass (eller klockrentölt, vilket också händer) men han vill ner till skritt FORT när matte börjar bli obalanserad. (dels för att jag "lärt" honom det, så jag slipper ramla av och dels för att han faktiskt inte VILL att jag ska ramla av), iaf tillslut vågade han grisepassa några steg för att sedan lägga sig i trav igen, ist för att sakta av. Kände oss galet stolta efter det så vi slutade! Blöta och danna ;)

Men Bingó var måttligt road när vi började rida i regnet.. Jävla fjollponny, vafan.. Han är ju född på island xD Lite regn dödar honom inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: