Spikat friggebod, hästat mig och kastat kottar.

Pappa väckte mig vid 9, bara upp och hopp, klä på sig och gå ut för att fortsätta att arbeta på friggeboden.. Måste ju bli klar liksom.. Blir stort som satan. 15kvm är STORT mina vänner, större än vad man tror!
Efter lite meck blev det iaf en halv långsida panelspikad av MIG, samt halva taket är lagt (av pappsen). Imorgon ska vi försöka få klart taket helt (på med sista brädlapparna, lägga på pappen samt korrigerade plåten). Och jag ska fortsätta spika panel. Försöka göra klart alla 4:a väggar.. Vilket jag bör hinna.. Om jag går upp i tid och min handled inte säger upp sig helt ;D
Katten var med, nästan hela tiden! Iaf 2timmar på FM, sen gick han in och sov i några timmar. För att sedan komma ut igen på EM, dragandes på kottar som man fick kasta bort så han kunde döda dom lite och komma tillbaka med dom, så man kunde kasta dom ännu en gång ;D haha .. ja fullt frisk katt!

Blev sena timmen i stallet, inte alls van att vara där i mörkret. Bortskämd med att vara där dagtid!
Iaf Bingó blev äntligen riden, har ju haft värsta softveckan, som började i lördags med vila, söndag vila, måndag lugn tur på vägen, tisdag vila, onsdag klippning och idag torsdag med voltridning. Tog hacket då mina armar är DÖDA sen timmar med hammare och spik!. Bingó var racerhäst men travade relativt bra iaf! Visst de var lite 4taktigt och lite väl nära tölt ibland (och ibland även tölt i kurvorna) MEN när han är SÅHÄR pigg GÅR det inte att hålla honom ordentligt i trav.. De där små benen trummar på lite väl fort vet ni ;D
Men jag börjar verkligen känna mig hemma där uppe barbacka. Ska ABSOLUT fortsätta med det även när sadeln kommer! Speciellt nu i början. Kommer knappt sitta i sadeln första 2 veckorna typ :P Jag har en plan med hur jag ska "vänja in honom" med sadeln igen. Ska ringa Veterinär såfort jag fått sadeln (och passat in den).
Så får vi se hur han ställer sig till min plan med sadelvänjning! Bör ju inte vara några problem. Då jag som sagt kommer ta det så jävla försiktigt! :)

Men nu, mot sängen och tv:n! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: