uteritt, filmkväll, rea och friggebodar

Nu var de ett tag sen det blev ett inlägg här! :)
Men fredagen var en fullspäckad dag! Agnes kom över, vi åkte ut till stallet och red ut en sväng tillsammans med Cassandra! :) Jag på Bingó (chockad? xD), Agnes fick låna lillabruna <3 (Ásta) och Cassandra (som äger Ásta) red sin medryttarhäst Embla :)
Red iväg till Kolartorp och travbanan (där Ásta bodde innan), Bingó var galetgalet trevlig i tölten, och tydligen lyfte han bra på tassarna också enligt Cassandra :D roligt!
Träffade även på ÄntligenHemma Björn igen och han bjöd hästarna på lite pommes (gaaah så SNYGG HAN ÄR!!).
Trötta landade vi på stallplan och Cassandra skyndade sig hem och Agnes och jag fixade klart i stallet :)
Sen for vi iväg till Maxi för att inhandla lite godis och läsk inför filmkvällen :D

Nu idag Lördag var vi iväg en sväng till Lyckås som har REA nu under helgen (startade igår fredag och pågår till söndag). Köpte ett tunt regntäcke att ha på sommaren över eksemtäcket när vi har en av våra ja ni vet, fina somrar ;D köpte även en kombinerat halsduk/mössa (dragsko på toppen så går att ha som bådeoch), blir härlig i vinter :D Sen fanns de inte så mycket mer, eller ja.. Där ljög jag! Det fanns SÅHÄR mycket snygga saker,... Som typ 3galet snygga träns ja ville köpa (men behöver man verkligen 7träns? xD), samt snygga schabrak (men jag har ingen sadel så dumt att köpa, sen har jag typ redan 20st xD) och annat smått å gott liksom.. Men jagvar duktig! :) höll summan nere ;D

Sen åkte vi direkt ut till stallet, Bingó fick vila idag. Har gått sen i tisdags, dags för en dags vila! :) bara mockade å matade samt kollade i hagen :) med lite morötter ;D
Sen åkte vi hem och Agnes åkte vidare hem till sig :) Alltså en trevlig start på "helgen"!

Började hjälpa pappa med att bygga friggeboden också :) har ju haft en snubbe här som grävt och fixat till en platta, och i torsdags kom friggeboden hemlevererad :) Så nu är det bara att sätta igång och skruva :P haha
Men vi har ju morgondagen på oss också :)

Sen att jag känner mig helt tappad just nu och tycker att de är söndag är en annan femma xD

Men nu ska jag faktiskt förflytta mig mot sängen. Gaah så trött jag är!

och woups vilket långt inlägg xD men eh, de är ju för 2dagar ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: