Utskrivna, friskförklarade och REDO!

TJOHOOO, äntligen ÄNTLIGEN efter en hel jävla sommar och 5besök av Veterinären ansåg han sig "klar"!
Bingó börjar använda kroppen RÄTT, musklerna arbetar mjukt och följsamt och ryggen är KANON! :D tjohoo!! ^^
Blev lite pill å pyssel, samt de vanliga longeringarna osv. Även Agnes fick sig en sväng uppepå hästryggen. Veterinär ville ju fortfarande se hur han rörde sig under ryttare (and no way att jag rider!) iaf, först longering med ryttare. Bingó galet skeptisk och såg lite rädd ut bitvis, släppte dock relativt bra men inte helt.
Sen fick Agnes rida själv (stor flicka!!) och de började se bättre ut, han ser ju inte alltid alltför bekväm ut med en annan ryttare på ryggen, men vågade trots detta slappna av några gånger i traven!
Blev även några steg galopp samt ett tvärstopp där Agnes gled av GALET SNYGGT och ja, stod på tassarna (vänd åt "fel" håll) och Bingó galet frågandes? vänta nu.. Satt inte hon där uppepå?

Sen in med lite nålar, tror vi var uppe i rekord idag! 6 eller 7st vart det totalt (minns inte helt hundra!)
Imorgon ska jag ta mig en tur på min friskförklarade pålle :D
nu ska det bara gås ner i vikt, samt därefter letas sadel (snälla, låt någon köpa mina gamla sadlar!!)

Efter Bingós långa pysslande (typ 4 timmar veterinär) blev det Ástas tur att bli ompysslad :D
Blev lite ridning på ridbanan och Agnes fotade! Kul att ha ridbilder på damen också, de händer ju inte alltför ofta!
Hon kändes bra idag, fick t.o.m respons på att de var rätt galopp också (även om det tog några försök!) Men damen duktig och Carro tyckaom! :D

Men nu är jag SÅÅÅ trött (efter en totalt 9timmars dag i stallet, utsläpp, veterinär, ridning)
Så SÄNGEN NÄSTA!


Kommentarer
Postat av: Agnes

Hehehehehehe GALET SNYGGT! xD

2010-09-15 @ 09:16:42
URL: http://mojsengojs.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: