Börjar gå bra nu!

Bestämde mig, trots skitvädret (spöregn) att rida en liten sväng barbacka. Eller liten och liten, red nog i nästintill 1timma :P Mest skritt, mycket flytt och rundning av/för skänkeln. Töltade en del, behöver rida igenom tölten igen. Märks direkt när man lämnar fokusen och börjar träna traven. Jävla 5gångare!

Traven däremot var enorm idag! Höll på att falla av :o världens schwung och nackkrök! :D Men de blev inte mycket trav, för som sagt.. Jag var påväg av haha. Men jävlar va fin han var :D De är verkligen som att antingen ger han allt, eller inget! Finns inget "mellanting". Men bra med berömm fick han iaf ^^. Så fint som han travade ett halvt varv på volten innan matte var tvungen att sakta ner för att hon var påväg av *vissel*

Är iaf jävligt taggad inför ridlektionen på lördag :D

Imorgon ska mammsen och jag iväg till Hööks (för ja, de är det enda stället jag typ handlar hästsaker på just nu.. Saknar EKO!!) för att inhandla lite nya vintertäcken! Använder ju i princip bara helhalstäcket iom att de andra 2 täckena är trasiga, eller de ena är ganska helt men klara inte av väta. Men de andra är trasigt till tusen men klarar väta :P haha, så ja. Ska inhandla typ 2 täcken imorgon iaf! Måååste liksom. (dyrt som fan, men vad gör man inte?)

Är ganska ledig i veckan också, vilket är najs! Har inte varit ledig längre än 2dagar på raken sen jag började jobba (och dessa 2dagar på raken har bara inträffat EN gång xD), men jag gissar på att jag kommer bli inkallad några gånger innan fredag ändå :P men de är bara najs! Ger ju peeengar :D

men nu ska jag sluta svamla!.. Faktiskt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: