Helt underbar dag!

Har en helt underbar dag idag, känner att allt liksom bara klaffar!.
Sov hos A inatt, kanske har med det att göra också? haha

Åkte iaf hem en sväng innan jag drog till stallet, tror inte pållarna skulle uppskatta att ja kommer och ska rida halv 8:a på morgonen haha, men vid halv 10 tog jag mig ut, började med pyssel i stall (mockning, höpackning och göra iordning kraften). Gick sen och hämtade lillabruna (Ásta).

Ástas pass började med att hon ska lära sig svara snabbt för skänkeln/smackning. Gick super, damen vart riktigt alert och ville gärna göra mig till lags!, trava fram på helt långa tyglar i båda varven och galopperade fram på långa tyglar också. Så underbar känsla, hon är så fin :')
Börja korta upp henne och fortsatte med trav - galopp - trav övergångar. Tillslut vart hon riktigt taggad och verkligen bjöd på både fin trav och en kort rund galopp!. Så kul när ridpassen går över förväntan! :D
Avsluta med trav på lång tygel och damen var mycket nöjd över sig själv, frustade och hade sig!



Sen blev de Einrads tur, där stod också travarbete på schemat. (på beställning från matte).
Skritta fram lääänge (säkert en 15min), med fokus på att hon bara skulle slappna av, lite skänkelvikningar, halter och volter. Tillslut vart damen avslappnad nog och började frusta. Bjöd helt tiden fint fram till handen och var trevlig i sidorna!. När hon kändes riktigt avslappnad och skrittade igenom kroppen bad jag om trav. Och tada, trav direkt! :) Massor med beröm och en väldigt stolt Einrad travade på volten ;D
Blev en del övergångar skritt - trav - skritt. Ibland var jag dock för snabb med att be om trav (innan hon liksom slappnat av ordentligt i skritten) då blev de tölt ist, men bara att ta tillbaka och göra om.
Duktig tjej iaf! Tillslut gav hon efter också och välde överlinjen riktigt riktigt bra! Då valde jag att avsluta! :)





Bingó chockade mig genom att gnägga när jag kom upp till hagen "nemen, Matte hej är du här?". Mötte upp mig vid grinden också <3 Min fina (bara en sån här sak kan göra hela min dag, och spädde på min "åh ja har en bra dag känsl" så mycket!).
Tänkte först tvätta igenom man och svans (blir så äckligt av all eksemsmörj) men de blev helbad av pållen, när man ändå dragit ut vattenslangen å allt liksom!
sen longerade jag pållehästen, och åh. Trava klockrent i båda varven från start (han kan nästan alltid se lite halt ut i början innan man har "oljat in honom" iom spatten!). Men direkt, klockren trav med sväv! :')
Åh min fina! Va han gjorde mig glad! Och va skönt de känns också, att de inte finns någon störning i rörelsemönstret. Var ju ändå ett tag sen ja longera honom. Han har ju däremot kännts helt okej när man ridit! :)
Men, åh va han gjorde mig glad <3

Bjuder på dagsfärska bilder på pållen! :)






Blev ett långt inlägg, men åh ja vill berätta för hela världen hur bra ja mår just nu! ^^.
Barnsligt glad men vafan! :P ibland måste man få vara de också!



Kommentarer
Postat av: Yrsa

Fina islänningar! :)

2011-07-30 @ 07:33:45
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: