Alg Börjes

Bingó har ätit dessa alger sen han kom till sthlm, förra ägaren gav honom dessa, jag har fortsatt.
Måste verkligen hylla detta "fodertillskott". Innehåller i princip ALLT hästen behöver (förutom Kalk, som får köpas separat, tex fodekalk).

Såhär skriver Producenten;
"Alg-Börjes fodertillskott till hästar. Fodertillskottet består av Makroalgen knöltång (Ascophyllum Nodosum) i mjölform, som skördas utanför Island. Knöltången innehåller alla kända former av mineraler och spårämnen, närmare ett tjugotal olika aminosyror samt alla vitaminer, fortfarande i balans. Algernas rikedom på näringsämnen och framförallt att djuren kan tillgodogöra sig dessa ämnen mycket bra, har gjort Alg-Börjes Fodertillskott till ett mycket populärt alternativ till syntetvitaminer och grusmineraler."


Inte vidare dyrt eller, jag betalar lite drygt 700kronor för en 25kilos säck SOM RÄCKER HELA ÅRET!!!
Förvarar man säcken svalt och mörkt förstörs inte innehållet och de räcker som sagt ett helt år!
Bingó som väger dryga 350-400kilo äter 0,5dl på sommaren (vid bete) och 1dl vinterhalvåret (utan bete).
Kompletteras med Foderkalk (som kostar drygt 150kronor för en 6kilos hink, som räcker 2-3månader)




Måste fylla på mitt egna förråd nu.
Jag köper det hos Foderboden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: