Dagens Tips; Flughuva

De var någon som frågade mig vad jag hittade min flughuva någonstans.
Bor man i närheten av Hööks kan man handla den där (dyrare dock).
Men jag är verkligen ett fan av internethandel och handlar mina från Börjes

75kronor får man betala för denna luva, helt utan spännen och hårda kanter
(sök på artikelnr; 2225)

Klockren huva för tex eksemhästar.
Mjuk, följsam och heltäckande! Går från öra till näsborre! :D
Bingó får panik om öron och lugg är instoppade, så för hans del får jag klippa lite, bort med öron och klippa ett litet hål på typ 4cm där luggen kan sticka ut. (cch trots detta så håller luvan ihop! fransar sig ej!)

Jag älskar denna huva iom att den är så mjuk, Bingó som står och kliar huvudet mot allt! (i hage får han använda sina framben samt vattenhinken iom trädlös hage), men han lyckas ÄNDÅ få stora sår på ganscherna, under ögonen osv. En "vanlig" flughuva har ju så hårt nät, vilket bara spär på "kli" funktionen.

Denna huva är värd sin vikt i guld, faktiskt!



Strl cob funkar utmärkt till islandshästar med normalstort - mot de stora hållet.
(Bingó som tex har full i grimmor och träns kan ha cob).
Har du ett nättare huvud på din häst ta ponny, annars kommer huvan "falla av"
Den ska sitta tajt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: