thums up

Igår fick jag prova fröken Cassandras nya pålla. Trevlig tjej med tempo! KUL
Tölta bra, kommer bli bättre med mer styrka/muskler likadant med traven. Hon är fin, men kan bli finare! Ska bli kul att se utvecklingen som damerna kommer göra tillsammans :D Och självklart kommer jag tvinga mig in på ett hörn då och då! ;D mohaha!
Bingó fick vila, de tog lite tid att rida Einrad *vissel*.

Men idag tog jag mig till stallet på fm och red en sväng, lille pållen var JÄTTEPIGG (ovanligt? nej), tränade skänkelvikningar längsmed vägen, halter och öppnor. Superduktig och koncentrerad pålle! Skitnöjd med sig själv också! "moahah, ja fick berömm av matte, frust frust".
Töltade faktiskt idag också, han var så fin så ville bara se hur de kändes med tölt *vissel*, vi töltade sisådär 3meter. Och senan känns verkligen över förväntan. Och nej, jag SKA inte börja tölta redan nu, mot slutet av nästa månad (dvs slutet av april) så kommer jag nog börja lägga in tölt. Han kommer ju att få småspringa utan mig på ryggen då och då (tömkörning och longering, samt vid promenader).

Usch jag önksar verkligen att pengar kunde växa på träd, jag är inte så girig, räcker med att ge mig 30-40tusen bara.. Vinna på en tialott kanske? Ska fan köpa mig en i veckan! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: