Harmoni

Som min ridlärare sa idag, de märks att jag har "lugnat ner mig" i ridningen.
Jag svarade "nej, jag har gett upp" för de har jag, med Bingó har jag gett upp, på det viset att de är inte fokus på att få Bingó så bra som möjligt längre. Nu ligger fokusen på mig, och att jag som ryttare ska utvecklas i även de enklaste övningarna. Jag rider inte lektioner längre för att få Bingó att bli bättre och "prestrera" bättre (på då tävlingsbanorna). Vilket har gett som resultat att Bingó och jag har blivit mer harmonsika tillsammans.

Att jag även red på hackamoret hjälpte en hel del, han blir som en annan häst att rida. Jag får ihop honom mer mellan hand och skänkel och han tvekar inte, utan gör det jag ber om med lätthet!
Även om jag fortfarande kommer rida med bett (på typ uteritter osv) så kommer jag huvusakligen rida barbacka med hackamore. Det är han värd, han är värd att få ha det "som han vill". Men på mina villkor såklart.

Lektionen gick iaf toppenbra! Töltade superfint, arbeta bra genom kroppen och var framme för skänklarna!
nu ska min fokus ligga på att tänka på mig som ryttare och alla mina hjälper. Jag har lite fula ovanor som jag vill bli av med, tills dess att jag skaffar bebishäst! Alla ovaner blir man inte av med, man är inte mer än människa och ingen är perfekt. Men man kan alltid alltid bli bättre! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: