Min fina!

Tog mig en tur på Bingóbus idag! Skrittade vägen med några stallkamrater som lite uppvärmning.
Valde sen att tölta några varv på ridbanan, 3varv i vardera håll och Bingó var superduktig! Hade hacket och ja, han gillar det :) arbeta bra bakifrån och jag fick ihop honom sådär härligt bra! :D så kul!
Trevligt välvd nacke med bra rygg! Kändes trots sadeln att allt liksom "var med". Härliga känsla!

Lät honom skritta några varv på långa tyglar, sen ville jag tölta igen, så 2varv till i vardera varv blev det. Och lika underbar känsla även denna gång! :D Kastade mig av i princip och lossade sadelgjord och gav godis, åh min duktiga hästpojke <3 :) Avskrittning blev en promenad :)

Han är helt överambitiös nu när vi väl rider på ridbanan. De är lite "åh matte, GÖR JAG RÄTT NU" och så blir han sådär överdrivet lycklig när man berömmer! :)
Min fina!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: