Confused

Provridit 2 pållar idag.
Den ena, Ess Från Fors, Hingst, Gulsvart och född 2006.
Inte min typ av häst, tyvärr. Sååå jäkla flott! Men vi klickade inte någonstans.
Han ska någon annan få köpa, jättefin häst verkligen, supergång och lättlagd i pass. Men inte för mig.




Kolla traven!!!!!
Och de på en femgångare dessutom.


Sen provred jag Kelda från Fors Gård, Sto, vitblack och född 2007.
Vi klickade, och henne ska jag provrida igen. Sen vet jag inte alls om de blir köp eller liknande.
Har flera hästar till att kolla upp :)
Men 4,5 år gammal. Just nu ren 4gångare, men med världens passtam så hon lär bli 5gångare när styrkan kommer!
Traven var inget att direkt hurra över, mer än att hon var trevlig, taktren och gick i ok grundform. Där behöver man rida upp mer schwung. Men de kommer med mer styrka skulle jag tro ;)
Skritt och galopp, båda supertrevliga. Galoppen var jättehärlig! :)

Och tölten, den som ligger högst på min lista, alltså ja! Finns mycket att utveckla men vilka förutsättningar hon har! Verkligen! Skulle verkligen vilja ha en spåkula å titta in i framtiden med! Men hon kan verkligen bli något där! Med rätt träning!


tölten i början på passet.


galoppen


Tölten!!!!



Iiiihhhh!!! Den takten och bärigheten nu! Fatta om några år :D
Vill ha faktorn ökar ju mer jag ser på bilderna och filmerna! höhö

Så oslipad och rå, men vilket ämne!



Jag laddar om inför imorgon, då de ska provridas lite fler pållar! :)
Ingen vila ingen ro! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Carro! Vad glad jag blir för din skull!!. Köp Kelda... O du FÅR mig på köpet.. Sikken deal va?! ;)) Kram

Frida :)

2012-04-14 @ 21:52:37
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Åh vad spännande! Så roligt att läsa om de hästar du provrider. Fortsätt så!

Kanske lika bra att vänta med ny bloggdesign tills du fått nya pållen? :D



Kram

2012-04-14 @ 22:50:53
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kelda är verkligen fin,har dessutom ridit hennes mamma Kátina.

2012-04-15 @ 18:08:42
URL: http://ilovemyicehorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: