she's climbing the ladder

En fm i stallet, hur mysigt är inte det egentligen?
Bingó blev avtvättad, så ren och fin :) Klippte igenom hovskägget på frambenen också.
Blir så mycket päls där under alla skydd!. Ska väl inte påstå att de är snyggt haha, renklippt i fram och värsta fluffet på bakbenen, men praktiskt är det iaf!
Han fick beta typ 20min i solen för att torka lite också, superlycklig häst! <3
Sen såklart, firas det ju med att rulla såfort man blir utsläppt i hagen ^^. skithäst!!
 
Kelda och jag tog en lugn tur på grusvägarna, idag var fokus på övergång från skritt till trav.
Är helt taggad till att få till henne nu, i början var de kul att rida och "lära känna henne". Och de gör jag nu, dock är de sjukt att jag bara  haft henne i 3månader, känns om MINST 1år iaf!
Men nu börjar jag känna och se lite resultat!, Passet började riktigt trevligt.
Hon fick skänkelvika över vägen, behåll formen undan båda skänklarna! Kändes jämn och fin.
Och ju mer "igenom sig" hon blev, ju lättare i handen och kvickare blev hon! HÄRLIGAKÄNSLA! :D
Får man igenom henne ordentligt i skritten är hon verkligen helt underbar att rida, de blir så jäkla lätt allting!
Första övergången till trav satt som en smäck, rulla fint över från skritt till trav, behåll formen och sprang inte iväg!
Duktig som bara den!! :D
Efter några nedtagningar och igångsättningar fick jag smaka på något som kan bli vardag!
Den övergången var sådär läskigt perfekt!. Från samlad skritt, till att liksom "hoppa" fram i trav, med resning, form, mjukhet, aktion och takt med sväv <3 KÄRLEK på den känslan!
Dock märker man som "vanligt" av styrkan. Hon höll den där traven i typ 20steg. Men ack så duktig och fin hon var under den tiden!
Dock var de synd att jag tappade känslan ju närmare hem vi kom. Mitt fel som vanligt, fick till en helt okej övergång och valde att sluta där, och leva vidare på känslan på den där perfekta övergången!! :')
 
Nya tag imorgon! :D Känner mig helt pepp!!!
Sen blir de vila måndag och tisdag för pållan! :)
 
 
Åh juste!, Ja vet inte riktigt hur de gick till. MEN nu är jag och Kelda anmälda till våran allra första tävling tillsammans :D Keldas första tävling någonsin!.
Ska dock bli riktigt skönt att kliva in på banan och känna att den här tävlingen är bara till för att vara KUL och LÄTT! :) Jag kommer inte ha några krav på henne, mer än att de ska vara rätt gångart vid rätt tillfället.
Form skiter jag i, likaså tempot :) Vill bara ha en glad pålle som springer :D haha (inte ordagrant då, lyssna är också ett krav!)
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Svar: Det tyckte jag med. Hade på lite innan ridturen och det var fortfarande kvar efteråt och man behövde inte alls ta mycket för att det skulle täcka :)

Svar: Den salvan har räddat mig många gånger ^^ hehe Tokbra helt enkelt :D
Carro

2012-08-25 @ 19:59:43
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: