Går med ett fånigt leende

Började dagen med stalltjänst. LITE lättare idag då de var plogat vissa sträckor (men inte alla tyvärr).
Hästarna kom ut, och Bingó blev mitt första projekt. Idag blev han tömkörd en kortis på ridbanan, nu vet jag inte riktigt hur "illa det är" men han är något halt på höger bak.. Jag hoppas det bara är en överansträngning av all snöpulsande. Blev lite bättre efter en stund. Men vi får se, han ser inte ut att ha ont och gör ju inte så många knop om dagarna. Så vi får helt enkelt se. Världensfinaste är han iaf <3 Mitt hjärta!
 
Kelda sen då, iom att hon bara har traktbroddar är vi förpassade till ridhuset, men just nu gör det ingenting. Den där hästen, åh herre idag mina vänner, idag var hon värd miljoner! Ojojoj!. Går från klarhet till klarhet! Min fina tjej!!
Red på hackamoret idag igen, ska nog göra det imorgon också, för att sen ta bettet igen :) Iaf, idag började vi på volt, gick lite "fusköppna" med mer tvärning än en riktig öppna. Rakställde något och gjorde några travfattningar, travade i princip bara en kvarts volt åt gången. Fortsatte sen på fyrkanten i skritt, gjorde en väldans massa halter med bibehållen form i nedtagning och igångsättning, funka super. Gjorde sen övergångar mellan skritt-trav-halt-trav-skritt osv vid varje bokstav, hela tiden med bibehållen form! :D Min fina tjej!.
Red lite snett igenom i trav, övergångar då och då till skritt för att kolla av att vi fortfarande lyssnade på varandra. 
Tog sen galopp i båda varven, måste få fattningarna bättre, men annars så! Riktigt trevlig 3taktig och idag gick de ännu bättre att galoppa på voltspår :D SÅ KUL!.
Vi har vilat från tölten nu ett tag, velat fokusera på traven då vi haft lite "problem" där. 
Men idag tog vi även tölten. Vi har verkligen hittat ett sätt som funkar för oss för att bibehålla formen i övergångarna. 
Jag tycker inte att "skrölt" övningen på volt funkar sådär superbra på Kelda. Jag blir lite passiv och "tjatig" (dvs ingen kul matte). Vi rider ist på 4kanten, samlar ihop energin med bibehållen form och sen bara mjukt upp i tölt. Har jag henne rätt där, så jävlar va fin hon blir :'D
Klockrena övergångar och nedtagningar! Ibland lät jag henne ta traven som avslappning ist för att ta ned till skritt. Funkade super det med! :D 
De är LITE synd att det inte finns speglar i ridhuset, men solen sken in så vi fick skuggor på ena långsidan. Den där skugghästen som förföljde oss var då helt otroligt läcker! :D 
 
Idag var en sån dag då jag hade kunnat rida i flera timmar. Men nej, 35min fick räcka. Kelda är fortfarande bebis och rätt dåligt musklad. Korta lite intensiva pass är det fortfarande som gäller. Men, jag har en känsla av att morgondagens ridning kan bjuda på en liknande upplevelse! :D
 
 
Och ÅH va jag vill ha nya ridbilder på oss nu! Undrar vem man ska flirta med för att få sånna bara :( 


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hade också kunnat rida i timmar idag! Var så fint och mysigt väder, och Guffi skötte sig så bra :)

Svar: Sånna ridpass är helt underbara :D
Carro

2012-12-08 @ 17:38:19
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åh, vad roligt med Kelda! :D

Väntar dock på vidare rapport om Bingo..!

Svar: Ja, jättekul! :)Bingó ja, han är ett kapitel för sig :(
Carro

2012-12-08 @ 22:00:33
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: