Tjatar lite till

Jag vet, de är säkert JÄTTEtråkigt att läsa om mitt "tjat" MEN helvete va Kelda går bra just nu.
Helt galet otroligt! Sitter med ett stort fån leende varje ridtur och hon bara levererar! Älskade häst!
Idag blev det hackamoret och ett par viktade boots (klockor vikt 190gram).
Vi tog oss till ridhuset (för imorgon är det julafton och det är uterittsdag nr1!! :D)
Kelda var lugn i stallet idag, även det gjorde mig glad! Inne i ridhuset vart de mest skritt-halt-skritt övergångar. Serpentiner och 8volter. Utöver det blev de några öppnor och någon skänkelvikning innan vi travade gång lite på serpentiner, snett igenom och längst 4kanten. Med övergångar till skritt med jämna mellanrum. Kelda blir så läcker när hon är så uppmärksam som hon blir av övergångar! Varje steg är mer kraftfullt när hon inte riktigt vet vad som väntar! :D
Gjorde några galoppfattningar i båda varven och vi busade lite på långsidorna och kortade upp oss på kortsidorna. Bara det är så otroligt kul! Ösa på som bara den för att sen bara korta upp henne, behålla galoppen ta kortsidan samlat och sen öka på igen! :D min dressyrfjolla <3
Gjorde sen övningen vi fick av Malin. Vända upp vid C (eller A) skänkelvika ut till B (eller E) i sista steget i skänkelvikningen upp i tölt, samlad tölt (arbetstempo isch), jag väljer att lägga en liten volt vid A (eller C) innan vi fortsätter på 4kanten ut på långsidan ökar vi upp tempot, tar tillbaka vid nästa kortsida och lägger en volt igen. Tar ner till skritt, skrittar långsidan och sen börjar "det hela om". Jättekul sa Kelda och gasar på så mycket hennes små tassar orkar och kan! :D Sen tar jag något varv i kort tempo (arbetstempo) bara för att hon inte ska lära sig att man ökar på långsidorna ;)
 
Avslutar alltid med några travövergångar, där hon tillslut får långa tyglar i traven och får lulla något varv, sen sitter jag direkt av och vandrar tillbaka till stallet! :)
 
 
LäckerläckerläckerläckerläckerKelda <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: