Vildhästarna :D

Feberfri dag, härligt!
Firades med att öppna upp till ängen åt mina pållar :)
De var först mycket mycket tveksamma. Bingó lockades ner till slutet av deras vanliga hage, sen kom Kelda efter, tvärflippa och de båda sprang tillbaka till grinden xD
Så, upp och hämta Bingó i pannluggen, leda ner till slutet av hagen, och när vi hade gått förbi stället där hagen vanligtvis "tar slut" förstod Bingó att de hade hänt något, och tillslut sa han SLÄPP MIG MATTE JAG KAN SJÄLV.
Så släppte honom, och han for ner (är som en smal stig innan ängen) och Kelda sprang efter. Jag fick själv småspringa för att hinna med ner :D ville ju se deras flipp haha.
Både två sprang runt på ängen som två yra höns. Supersöta! Kelda ville springa mest och Bingó sprang lite och stannade sen för att skrapa bort snön och äta lite fruset gräs. 
Kelda fortsatte på volt runt Bingó, bjöd in till lek. Bockade runt lite och tillslut fick hon med Bingó igen och de drog ytterligare en repa runt ängen :D SÅ LYCKLIGA PÅLLAR!
De lugnade ned sig efter ett tag och började småpula i snön ist. Så lämnade dom där och gick upp för att göra klart stallet.
Gick tillbaka efter nån timme för att hämta in dom för natten. Tog med ett äpple som muta haha xD
Bingó såg mig och började gå ifrån mig, då "bröt" jag äpplet och den minen var oslagbar xD han tvärvände och kom fram till mig ist :D HEJ MATTE :D så han var lättfångad ;) 
Kelda stod helt stilla så de gick bra att sätta på grimma där med :) tänk va ett litet äpple kan göra med två vildhästar ;)
 
Jag tänkte däremot inte så långt så jag tog inte med mig någon kamera, och mobilkameran är inget att ens bry sig om. Så inga bilder :P
 
 
Mina troll <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: