Det där med staket...

Det där med att gå upp kl 7 på sin semester är inte riktigt okej!
Trots det är det så mycket lättare att kliva upp tidigt när man får åka till stallet, än när man ska mot jobbet!
Konstigt de där!
 
Iaf, hästarna kom ut och fick mat = nöjda hästar!
 
Bingó blev badad idag, 2ggr t.om! Han är verkligen helt sinnesjukt fin i eksemet just nu, får se hur länge det håller!
Jag hoppas såklart hela säsongen, men man vet aldrig! Utan minsta förvarning står han där helt sårig! Men just nu är han iaf jättefin! :)
Han vart också väldigt bitter efter 40min i spolspiltan haha, jävla gubbe han är ibland! Berättar såååå tydligt när de är något som inte passar honom. Han protesterar inte ljudligt eller "synligt" men man ser på hela honom hur han ruttnar ihop som ett russin haha, älskade hästen!
 
Kelda fick prova på tömkörning idag, vet inte alls hur mycket hon är tömkörd innan, men jag gissar på att det inte skett alltför många gånger!. Hon kan ju iaf de där med att bli longerad, så gå på volt i skritt gick ganska bra, bättre i höger varv än vänster. Trava gick bara i höger varv, där var hon riktigt riktigt duktig! :) Jobba på fint, joggade lugnt och kunde både korta och länga hals och steg.
Vänster gick inte  alls lika bra, så där fick vi ta de i små steg, dvs trava halva varv osv.
Ville gärna börja backa vid vissa tillfällen. Men det gick rättså bra att få henne framåt igen. Hon blir lätt väldigt "osäker" och stressar runt innan hon vågar ta sig framåt.
Hennes reaktion på när något är obehagligt/läskigt är att i princip stanna eller backa, så damen måste bli lite mer modig och trygg så hon även kan våga gå framåt för att se om det är rätt.
 
Jag vill väldigt gärna att hon ska "lista" ut själv vad det är jag vill. Att hon ska våga leta lite utvägar. Från marken.
Ridmässigt vågar hon mer!. Så jag står ganska stabilt i mitten och bara med hela kroppen och rösten ber henne gå framåt. Efter lite tragglande (och när hon inser att jag inte "slutar" trots att hon backar) så vågade hon sig framåt. Och fick då direkt mycket beröm!. Tror hon kommer växa väldigt mycket det här året, ska bli så jäkla kul att liksom få vara med och låta henne växa! :)
 
 
Bingó i spolspiltan :)
Sådär lagomt bitter liksom!
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, så där är Guffi också! Syns på en gång när nåt är fel men han gör ändå inget :)

2012-07-04 @ 10:23:35
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: