Regnet de bara öser ner....

Imorse var en av de dagar man undrar varför jag håller på med hästar.
Regnet fullkomligen ÖSTE ner och jag var såhär pigg på att åka till stallet! eller inte.
Men, hade en bokad tid med bästa Hovisen, så bara att åka ut!. Både Bingó och Kelda fick nya sommarskor!
Jättefint! :D
 
Hade ju även en bokad ridlektionstid ute hos Malin, men jag kan tala med vädergudarna (typ) och de hade faktiskt slutat regna lagom tills dess då de var dags att lasta på Kelda och åka iväg. Liiite kinkigt att kliva på, vi fick göra 2 försök men sen gick hon rakt in!. Jag var liksom själv i stallet haha, så jag hade varit riktigt körd om hon inte gått in!
 
Malin började med att rida, och jag måste lära mig att rida mer FRAM, Jag mesrider lite.
Jag vill liksom inte "skylla" ifrån mig, men tyvärr härstammar det ifrån Bingó, Jag har ju i typ 6år ridit med handbromsen i, och nu är det verkligen dags att lätta upp den!
 
Vi tränade mycket på att vända för ytterhjälpen, i både skritt och tölt!. Jag måste dock där komma ihåg att vänta någon sek innan jag lägger till innerskänkeln. Jag är för snabb :P haha
Lite trav, och galopp också. Galoppen är verkligen min akilles häl och jag MÅSTE bli bättre på att rida henne framåt där. Med start ute (för min egen skull).
 
Jag har nu iaf några saker att träna på, och jag har i princip hela sommaren på mig också. För frökenridlärare har fått för sig att hon ska ha semester? Hallå liksom? Hur tänkte man där? ;)
 
Så, nu är jag taggad igen!. :D
 
Men vi börjar våran storträning med att göra ett Kiropraktor besök imorgon!.
Och så lite "aktiv vila" på det, men sen så! :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: