Ridlektion 1 avklarad!

Idag har Kelda gått på sin först ridlektion! :D Så himlans rolig häst de där!
Bästaste Malin kom ut och vi kollade mest av allt och jag fick lite mer tips och verktyg att jobba med.
Trots allt är de en nyhet för mig att rida unghäst i utbildningssyfte. Även om Bingó har varit lite speciell så har han iaf haft saker i bagaget, här är allt nytt och de ska göras så rätt de går redan från start :)
MEN jag har tur och har köpt mig en bra häst :)

Vi körde lite skritt - trav övergångar och jag MÅSTE bli bättre på att sitta på rätt sittben, i ena varvet går det helt enkelt inte. För mig är de nog dags att besöka en kiropraktor..
Sen fortsatte vi med lite skrölt-tölt övergångar, lite galopp och avslutade med trav.
Kelda vart trött, men hon är så go och försöker och vill hela tiden göra rätt.

Dock märker jag ju hur mycket jag slarvar med min ridning, och de ska bli så jävla kul att komma igång igen så jag har mer koll! :) De är så mycket småsaker, små små grundstenar som jag släppt vartefter Bingó blivit mindre och mindre ridbar. Men nu jävlar! Jag är så galet taggad och de ska bli så kul att få utvecklas tillsammans och ha kul ihop! :)



Tillslut kommer vi bli farliga på tävlingsbanorna :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: