Pilotbilder!

Jag kunde inte hålla mig längre än till idag, tog fram sadeln för att kolla om den även passade på Kelda. Den är litet förstor men med tanke på att jag kan byta ut koppjärnen så är detta ingen svår match att vinna! Så detta ska göras såfort jag kommer ihåg att ta med mig sadeln hem (eller ta med mig en skruvmejsel ut).
Däremot ligger den inte skadligt nu på något sätt, speciellt inte om jag tar ett lite tjockare schabrak. Så tro inte nu att hon tar skada av sadeln!! Jag är alltid rädd om mina hästar! ;)
Tog fram "hennes" träns (än så länge har hon ett begagnat Bingó träns) och med lite omställning av detta så passade även det. Och hennes lilla mun kunde ha Bingó gamla bett i strl 9,5. SÖT OCH LITEN! :D haha

Sen bar de av, eller upp :) Skritta lite på ridbanan, start och stopp och sväng. Lät henne rulla upp i trav och trava på voltspår några varv åt båda hållen. Hon var jätteduktig och lyssnade fint! Liiite mycket spring i benen haha. Hon är nu också lite obalanserad och slog upp i galopp några gånger när hon titta till på något :P
Hon kommer bli sjukt bra med mer träning! Ska bli så kul att bygga upp henne! :D
Vi red väl ca 10min med mest skritt.

Bingó fick också en tur på banan, barbacka med hackamoret. Också runt 10min. Vilken skillnad att sitta på en välbalanserad äldre herre! :) Han är och kommer alltid vara nr1 <3



Pilotbild från Kelda! :D



Världens bästa vy <3



Kommentarer
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Härligt Carro!

Som jag sagt förut, jag ser fram emot att få följa utvecklingen för dig & Kedla. Och såklart allt mys med Bingo. ;)



Kram

2012-05-21 @ 23:27:58
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: