Stand on mountains

Idag följde mamma med ut till stallet!. Satte kameran i handen på henne och fick typ 20 bilder i gengäld haha
varav typ 15 är i skritt, 5st i okej kvalité och typ 2 bilder i traven. Inget i tölten dock och där kändes hon jättefin bitvis när hon själv gick ihop sig lite mer.

Idag var vi så pigga att vi inte ens kunde skritta på långa tyglar utan att smyga upp i tölt. Och när hon blir så pigg blir de lätt lite "ryckigt" när vi ökar till trav/tölt. Svårt att hitta en jämn och fin rytm i det vi ska göra. Då hon skuttar fram för skänkeln men är så känslig att hon stannar upp när man råkar ta lite för mycket i henne.
Vi hittade dock en härlig rytm då och då och ju mer vi red ju tröttare blev hon såklart och ju bättre kändes det!

Svårt att inte ställa så höga krav nu när man har varit så van att rida en "välskolad häst" (Ja, eh, Bingó då haha), där har jag vetat att han kan och kan därmed ställa högre krav på både mig och han.
Det sitter liksom kvar i mig, när jag rider Kelda. Förstå mig rätt. Jag ber henne inte utföra mirakel. Dock så är känslan bra när jag rider henne, men jag vill hela tiden ha henne bättre och glömmer bort att hon bara är bebis och liksom långt ifrån mogen i kroppen och psyket att gå så samlat som jag liksom är van att be om.
JÄTTELUDDIGT förklarat, jag inser det. haha, MEN jag är nöjd över henne idag ändå!.
Vi har t.om bokat in våran första lektion, 4/6 är de dags! :)

Bjuder på några bilder på damen iaf!
Hon är jävligt kul att rida, genomsnäll men ändå med power!








Kommentarer
Postat av: Frida

Mammor och kameran är ingen bra kombination, men vad gör man inte :) Hon är så fin den lilla tjejen :)

2012-05-27 @ 22:53:34
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: