En hästig dag

Började dagen ute i gamla stallet, Red Einrad en liten sväng, medans matte Cassandra tittade på.
Sen fick matte rida en sväng också :) 
 
Sen åkte jag vidare till mina pållar. Idag red vi i ridhuset och Kelda var en vimsig dam!
Och så fort hon fick syn på Totte (stallkamrat, och boxgranne) gnäggade hon x) 
Fick lite fokus bitvis men fick aldrig fram henne trevligt i tölten. Hon var mest PÅ, AV, PÅ hela tiden. Dvs snuddade man med skänkeln så skuttade hon fram, och tog man för hårt så tvärstannade hon.. Fick till ett ganska bra flyt i slutet trots allt. Jag kommer få skäll imorgon :o haha 
Traven börjar släppa nu efter mitt "meltdown" jag hade förra veckan. (tror jag att de var iaf). och hon har fått bättre styrka i den och orkar skjuta ifrån och t.om bjuda på lite sväv bitvis!
Kunde aldrig känna på galoppen då vi vart så många i ridhuset tillslut. Tråkigt nog. Tror vi körde en kortsida bara.
 
Imorgon blir det iaf ridlektion. Kan bli kul att få lite nya redskap att använda! 
 
Damen har ju nu börjat gå ned i vikt, alternativt använder hon bukmusklerna för mycket x)
Men blir fan att öka högivan till henne, inte okej när man kan dra åt 2hål extra O.o
Nu ska jag sluta vimsa runt!.
Vi taggar ridlektionen imorgon iaf :D yaaay :D
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Lycka till imorn! :)

Svar: Tack x)Det lär behövas! haha :P
Carro

2012-11-13 @ 21:42:13
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: rebecca

Vilken fin blogg och häst du har :)

Svar: Tack :)
Carro

2012-11-19 @ 10:46:08
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: