KKK (Kanonkulan Kelda)

Måndag, återigen måndag.
Vovvevakt idag igen, vi tog en 45min promenad på fm innan vi åkte vidare mot stallet.
Där vi tog ytterligare en 20min promenad med Bingó :) Vovve var inte helt nöjd med att ha en pålle med på turen, men de gick bra tillslut :) haha
 
Kelda fick springa i lina på banan, med inspänning. 
Damen skulle få jogga igång utan inspänningen först, men hon tyckte annat och fjongade iväg som en riktig idiot. Ja så pass att hon tappade fästet och gick omkull. Där stod jag med linan i handen och hjärtat i halsgropen.
Men hon ställde sig upp, tittade på mig och drog iväg i en ny serie bocksprång.. Ehh, okej?
Hon lugnade ner sig efter sisådär 5-10varv (i ilfart i galopp med bocksprång), vågade inte ta tag i henne och "vända henne inåt" så underlaget var löst (annars hade hon aldrig gått omkull), så där står jag, med en lina i handen och visslar och "hoar" för att lugna ned henne.. Kan ju säga att den där damen hade redigt med kul. haha!
Sen när hon lugnade ned sig böt vi varv och ja.. Där drog hon igång IGEN med bock och galopp.. Höll sig på alla 4:a iaf! Alltid något!
Sen fick hon på sig inspänningen och fick trava lite, för att sen börja bocka igen x) Alltså VAFAN.
Hon lugnade ned sig tillslut iaf, och kunde faktiskt koncentrera sig lite. Körde mycket övergångar, skritt-trav-skritt-galopp-trav osv osv. Fick upp ryggen fint och öppnade upp steget mycket trevligt också :) 
 
Hästarna hade iaf ätit upp allt halm inatt, och knappt något spill i boxarna eller ^^.
Så nöjd matte, med nöjda hästar! :D 
 
 
Se så fint :D


Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh måste också köpa ett nät, Kulan tog sönder det förra...

SV: Ja så är det ju, för Herkules tror jag det mesta satt psykiskt för han var välmusklad. Men det var precis som att en spärr i huvudet var tvungen att släppa. Man känner fortfarande hur den finns där vissa dagar medan det är kanonbra andra dagar. Sällan man märker av spärren dock men efter vila kan den dyka upp.
Åh så pass alltså lyx med töltmoppe men jobbigt att vara "utan" traven naturligt.
Jag tycker också det, jag har höga förväntningar på både mig själv och Herkules faktiskt, jag tror att bara vi vill kan vi nog ta oss en bra bit! :)

2012-11-12 @ 22:25:19
URL: http://Isbitarna.se
Postat av: Frida

Du kanske ska vara glad att du inte satt på Kelda igår :)

Svar: Jag är nästan lycklig över att jag inte satt på henne igår! haha
Carro

2012-11-13 @ 10:22:27
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: