Lördag

Hade stallet imorse, ganska skönt ändå!
Bingó filade jag tassarna lite på, tar lite lite i taget, så jag inte ändrar något haha :P
De är tur att hovis kollar till hans tassar när hon fixar Kelda ^^.
Sen blev Bingó tömkörd på banan en sväng. Med en massa mys såklart! <3
 
Kelda och jag red ut en kort sväng. Försökte träna lite på det vi gick igenom på lektionen, länge överlinjen i skritten. Försöka behålla i övergången till trav (vilket vi lyckades med några gånger också!) tog en kort galopp i skogen, för att sedan fortsätta med lite klättring i skogen :) Mycket mys!
På vägen hem tränade vi lite samling med övergång till tölt och sedan nedtagning tillbaka till samling. Funka över förväntan. Där hade tex Bingó bara blivit stark och tung, men Kelda höll ihop och var hela tiden fin i handen!.
Tog en galopp i backen sen. Fick en riktigt härlig ridkänsla idag, och hade fröken Malin sett min fantastiska galoppridning hade hon varit stolt :') haha
Nej men en riktigt härlig ridkänsla. Kändes lätt och kontrollerat! Hade kontroll på kroppen och Kelda bara följde med! :)
 
Efter stallet åkte pappsen och jag iväg till hans jobb för byte till vinterskor på stora grå!
Samt en liten tvätt.. Hehehehe, de är tur att bilen i grund och botten är grå... Skiten syns inte så mycket då.. hehehe
 
 
 
Snoffsan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: