Obra ridkänsla!

Blev ett pass i ridhuset idag. Åh yes, jag kan vänja mig med ridhus haha helt underbart!
Drog på radion, så jävla härligt!.
 
Fick en jättefin känsla i skritten, riktigt trevlig, formbar och lättriden.
Nu är det verkligen träning i fokus och jag är så självkritisk. 
Det är så stor skillnad på henne och Bingó och jag får så ibland sån dipp i självförtroendet när det inte går som tänkt. Som idag när hon bara ville rusa i traven. Tog jätte lång tid att få tillbaka henne, och då även formlös :(
En sån liten grejj kan få hela ridpasset att kännas förjävligt! NÄR jag ändå vet att hon satte varenda galoppfattning, gjorde superfina mjuka nedsaktningar från galopp till trav, töltade riktigt trevligt och skritten var riktigt bra.
Men att jag inte fick till traven förrens de sista minutrarna där hon sökte sig lite nedåt och lugnade ner takt och tempo. :( Det känns liksom. Sen försöker jag få min hjärna att förstå att hon omöjligtivs kan vara lika stabil som Bingó var, så känns det ändå. Känner mig så jävla värdelös efter ett sånt ridpass :( Jävla skit!
 
Nu blir jag av med min sadel i 2 dagar. Imorgon lämnar jag in den hos Stenbergs Läder för omstoppning, då Mustang tackade nej av anledning att jag inte hade köpt sadeln där. Får förhoppningsvis tillbaka sadeln på onsdag vid lunch. 
Så imorgon får hon vila, och på tisdag springa i lina med inspänning, hade jag tänkt!.
 
Så får vi hoppas att med nystoppad sadel (som då blir jämnare), liten "mikrovila" och ny energi hos mig ger mig och Kelda en ny chans och förhoppningsvis en bra ridkänsla igen!. 
 
 
 
Det är dagar som denna jag bara skulle vilja uppleva ett sånt här ridpass
på den bästa igen <3 
FAN vad jag saknar oss <3 :'(


Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag tycker att ni passar jättebra ihop!

Svar: Tack :) Min gammelhäst på bilden, som nu är pensionär :)
Carro

2012-11-04 @ 21:28:59
URL: http://teamwiebo.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åh, vet precis vad du menar där.. Har tyvärr inget bra tips åt dig! (Skulle behöva dem själv också) Men ja, bit ihop i väntan på att en dag så är allt bara enkelt, på så vis som med Bingó. Kanske en idé...? Jag väntar på den dagen i varje fall.

(Och usch, vad jag inte tycker om uttrycket "bit ihop"!)

Svar: Ja de är ju så, någongång är vi ju så samspelta som jag och Bingó var.Och de var ju ett helvete innan Bingó blev såhär ridbar som han är(var).. Men de känns så tungt och "värdelöst" när man inte kan få uppleva den känslan igen :( iaf inte inom en snart framtid liksom!. BLÄ!

Behöver nog en Malin lektion snart.. Tror de kan få mig på rätt spår igen!
Carro

2012-11-04 @ 21:31:07
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: