Peppning?

Ja okej, jag har typ inte gymmat alls sen jag blev arbetslös.
När man egentligen har MEST tid i hela vida världen. De är då orken inte finns.
Så sjukt egentligen, men man tappar rytmen HELT, eller iaf gör jag det!
Så jag har latat mig, och jag är väldigt glad över att det varken har gjort till eller från på vågen, jag har stått stilla.
Så det är väl alltid något? haha
Men, nu är jag ju dagmatte och har nu i snart 2veckor iaf börjat gå på daglig promenad på drygt 1timme.
Idag kände jag att mjukstarten var över och drog på mig de riktiga träningskläderna ;) 
Böt ut några sträckor mot "jogg" (de är dumt att säga att jag springer, för det gör jag inte xD och joggar är fan på gränsen det med! MEN IAF, de joggas lite lätt iaf!)
Minskade ned promenaden med 10min, trots vovve som bitvis ville utföra sina behov haha.
Men känner mig nöjd, tog de lättaste ställena till att börja med (dvs de med svag nedförslut, alternativt helt plana sträckor) men man måste börja någonstans :) Right? ;)
 
Iaf, ställde mig på vågen, och totalt är de -16kg och 70,5cm. Detta utspritt på typ ett helt år.
Jag är nöjd, men inte imponerad. Jag hade nog kunnat gjort bättre med mer diciplin. Men för mig funkar den här metoden. Jag är nöjd över att jag aktivt gör andra val dagligen, de känns bra att välja bort pizzan mot tex en kycklingsallad, eller så enkla val som fiber ris ist för vanligt vitt ris. Eller vit fiberpasta ist för vanlig pasta.
Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag ätit godis, glass, kakor och dricker läsk.
Mindre mängd bara, och mer sällan. För, jag kan inte se mig leva ett liv helt utan "det där goda". 
Då har jag hellre lite trivselkilon, om de betyder att jag få må bra psykiskt också! :)
 
Edit, TOTALT har jag gått ner 26kilo, om man ska räkna från då jag vägde som mest.
Jag gick ned ca 12kilo när Bingó fick spattbeskedet 2007, efter det har de pendlat lite lite men mest "stått stilla".
Men sen jag tog tag i allt "lite mer på riktigt" har de blivit 16kilo :) 
 
 
Kanske inte den bästa jämförelsebilden.
Och jag måste nog ta en riktig kroppbild snart haha,
Men iaf. Mellan dessa bilder är det ca 26kilo då.
Det jag ser mest är väl benen, Men ja, lite skillnad är det väl? eller? :o


Kommentarer
Postat av: Josefine

Enorm skillnad ju!! Bra jobbat tjejen! :D

Svar: Tack! :D
Carro

2012-11-15 @ 19:43:07
URL: http://Isbitarna.se
Postat av: sandra nensén

STOR skillnad :)
Jag har oxå börjat "jogga/springa" började lite igår och idag och jag måste säga att det gick mycket lättare idag :) blir inte många meter om gången men som sagt man måste börja nånstans :)
Hoppas bara att jag håller i detta för jag behöver verkligen tappa ett antal kg ;)
Önskar jag var lika duktig som dig!

Svar: Tack!Jag har ju gymmat under året, men har inte råd längre. Joggade lite förra hösten, men "la av" eftersom jag hade gymmet. Nu har jag inte joggar på ett år och känner redan nu hur mycket lättare det är nu, mot förr :D
Kämpa på! :D
Carro

2012-11-15 @ 20:29:18
URL: http://sandranensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: