Ridlektion

Idag vart det ridlektion, äntligen typ ^^
Och ja, bara jag kanske typ SKÄRPER mig och rider med hela kroppen.. Så går det ju faktiskt ganska bra! hehe
Först tränade vi på att länga överlinjen, slappna av och följa handen "framåt nedåt", kändes bra bitvis men jag har svårt med känslan på henne. På Bingó var de så tydligt med NU går han bra, så de var så lätt att tajma överstrykningarna och berömmet. Kelda är lite öppen där och hennes NU går hon bra känns inte lika tydligt som Bingós, antagligen också för att hennes "lägsta" nivå ändå är så pass hög, jämförelsevis. IAF, idag var första gången jag faktiskt fick tillåtelse att titta Kelda i öronen haha xD
 
Efter det tränade vi på samling, där kändes skillnaden iaf, men jag vet inte. 
Något i mig säger alltid "såhär var inte Bingó". Och det känns i hjärtat liksom :(
MEN, Kelda lossnade riktigt riktigt bra i sista tölten, den känslan vill jag uppnå igen! 
 
Not to Self; stilla händer, armbågarna i midjan och inte flaxandes utanför kroppen!!! VIKTIGT vafan!
 
Och nu är jag lite peppad inför fortsatt träning! Däremot är ju damen alldeles för smal "/. 
Vi diskuterade detta lite och det blir ju såklart att höjja upp hö och kraftgivan, och sen ta något steg tillbaka i ridningen. Trappa ned ridtillfällena på en vecka, så att hon har en chans att tjocka på sig lite utan att jag ska sno all energi av henne!. Så med 8kg hösilage om dagen, samt 1,5kg krafft borde de lösa sig.. Tillslut haha
 
 
Dags för en ny exteriörbild snart kanske? 
Kelda i somras iaf, något tjockare än vad hon är idag :P Men fortfarande väldigt smal!
Och, va lite man hon hade här, hon har mycket mer nu! :D


Kommentarer
Postat av: Michaela- islandshästblogg

Vilka fina bilder!! :) Är det en valack eller sto? Hur gammal? :)

Svar: Tack :)Hästen i headern är min valack på 21år :)
Vitblacken i inläggen är mitt sto som är 5år :)
Carro

2012-11-25 @ 13:01:17
URL: http://michaelabang.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: