Söndag och måndag

Söndagen var lugn, hästarna vilade och jag var iväg på julmarknad :D
sjukt mysigt! De bästa med julen, verkligen ^^.
Sen på kvällen vart jag bortbjuden på middag. Börjar bli bortskämd på den fronten!
Restaurang i fredags och gott hemlagat igår ^^. jag har min egna kock :D haha
 
Idag då, var jag först en sväng till Einrad. Där vi fick ha en allvarlig diskussion om innertygeln i höger varv.
Med tillhörande böjning ;) Damen gav sig tillslut och lyssnade på den allsmäktiga Carro! :D haha eller nått åt det hållet!. Dock har den där damen för långa bakben som hon nästan blir "rädd" för ibland. För när hon går som bäst, länger ut steget och böljar genom kroppen så är de just som att hon "åh jävlar va kom dom bakbenen ifrån" och styvar upp sig och "hoppar framåt". Imorgon ska jag slänga på skyddsbootsen för att se om hon vågar slappna av lite mer!. Blev bara typ 30-40min ridning i spöregnet (FÖRFAN Cassandra, jag red din ponny i regn!). 
 
Sen vidare till mina odjur. Bingó var mycket upprörd över att behöva vara ute i regnet ;) så mockade och släppte in hästarna. Packade höet och sen tog jag Kelda på en uteritt. Den där hästen är så jävla genomgo så de finns inte :)
Helt tossig i tassarna över all energi (typ nästan vilat sen i torsdag x)) Men ändå känner jag mig så jävla trygg på henne. Finns verkligen INGET ont i den hästen. Och de gör mig så glad <3 MIN fina tjej <3
 
Vi hoppade fram på vägen i början, haha. Men sen fick hon både tölta, galoppera och trava lite :)
Kändes pigg och glad men jag ska absolut aldrig rida i de handskarna jag red med idag. Känslan i tygeln försvann helt. Tygeln typ "fastnade" i handsken så de gick inte att vara supermjuk och lätta av i handen som jag vill kunna göra :) Så, inte dom vantarna igen ^^
 
 
Dagens Kelda :)
Blöt men söt, och ganska nöjd efter en ridtur i regnet :)


Kommentarer
Postat av: Tuva

Jätte fin blogg!

Svar: Tack :)din med! :)
Carro

2012-11-26 @ 23:20:59
URL: http://equestrianlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: