Stalldag

Idag blev det stallbesök, gånger 2.
Först en sväng ut till gamla stallet, fick rida lillabruna. Skrittade ut en sväng, sen reds det på banan.
Jättekul att rida damen igen, hon är min lilla extra kärlek ^^. 
Bjöd på trevlig tölt men ännu trevligare trav!. Fick jobba lite för att lossa henne i vänster varv, men tillslut så!.
Så otroligt lätt och rolig häst! Lillabruna! :D 
 
Sen efter det stallbesöket blev det en kort prommis med vovven jag är dagmatte åt, innan vi åkte vidare till mina pållar. Bingó fick vila för tiden försvann :( Men Kelda fick springa i lina med inspänning (hos mig för första gången, vet att hon sprungit med det förut ^^). iaf så var hon riktigt duktig och ambitiös!. Fick jogga runt lite i 10min typ, sökte sig fint till en trevlig form, fick upp ryggen bra också!. Något varv i båda galopperna blev det också. Mest för att de är kul att galoppera ;) 
 
Imorgon ska jag se om sadeln är klar, vilket jag hoppas!. Ska bli riktigt skönt att ha den genomkollad :) 
Sen är det bara att köra på igen ;) haha
 
 
Favorit i repris från förrförra gången :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: