Älskade

Det är ju verkligen något speciellt att sitta barbacka på min älskade <3
Inget får mig att känna mig så lugn, hemma, glad och tacksam som när jag får sitta däruppe.
Skulle egentligen bara räcka med att stå på stallplanen i en halvtimme, bara jag får sitta och se Bingós älskade öron i virrvarvet av man och pannlugg, älskadevackrahäst <3
 
Men vi red en 20min på ridbanan faktiskt, skritt och faktiskt 2långsidor i trav och 2långsidor i tölt.
Kändes faktiskt riktigt fin, mjuk, trevlig arbetsform och killen bjöd på fina övergångar också :')
Gammelmannen kan <3 Tror han bjöd till också, han vet när matte behöver peppas!
 
 
En gammal pilotbild från i somras <3
världensbästavy <3<3<3


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Bingo är bra klok han <3

Svar: Det är han verkligen <3 Älskade häst!
Carro

2012-10-22 @ 21:26:09
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Josefine

Sparade ner en bild på Bingós halvrakning på mobilen, han ska få vara mall för Herkans nya frisyr här framöver är planen! :D Hoppas det är lugnt?

SV: SV: Ah känner igen den där traven! ;) Fy för femgångare ibland! Jag kan bli tokig ibland, är som att Herkules är två delar! Herkans galopp kan vara lite lik ibland. Dock sällan, han är så himla stark i den nu! Precis som för Bingó har Herkan bredast register i tölten, absolut paradgrenen för honom också!
hahah åh du får träna på att rida massa galopp! :D

Svar: De är lugnt ^^ Hoppas Herkules blir fin i nya frillan :D
Verkligen!, man kan bli helt galen!. Bingó liksom rollade aldrig men direkt man krävde lite för mycket så slog han upp i tölt x)
Förutom på slutet, när vi red så mycket barbacka, då var de nästan så han bara ville trava! Dock fortfarande ganska fyrtaktigt hehe :P
Ja! Vi har ju ridhus nu i vinter, då jävlar ska vi rida galopp haha! Volten hemma är lite läskig utan staket så vågar inte trycka på så mycket. Men i ridhuset sen är de bara att lära sig gasa runt fyrkanten haha :D Stackars Kelda ^^
Carro

2012-10-22 @ 22:32:44
URL: http://Isbitarna.se
Postat av: Frida

Svar: Så var jag också förut, men gränsen blir mindre och mindre verkar det som. Nu när jag åker till stallet direkt efter jobbet brukar jag dra mjukisbyxorna över jeansen så slipper man stå och frysa och byxorna man jobbar i blir inte skitiga :)

Regnställ är ju ett måste, förstår att du håller dig i stallet när det regnar om du inte har något :)

Svar: Ja, den gränsen suddas ut ju längre man har haft häst haha :D
Ja, har en jacka men den läcker in.. Försöker hitta något som ser vattentätt och bra ut men de finns inget någonstans :(
Carro

2012-10-23 @ 09:10:25
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Jag tror mina är från granngården, jackan iaf och dom är väldigt bra. Annars tror jag regnkläder från försvaret är bra också, kanske går att hitta begagnat någonstans :)

Svar: Ja, jag letade länge efter en typ oljerock, men hittade inget av intresse :(känns som att regnkläder är "passé" liksom :(
Carro

2012-10-23 @ 15:18:11
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: