Förvirrad

Mjo, de är jag just nu, suck...
 
Men, idag fick både Bingó och Kelda springa i lina.
Bingó tömkördes, idag släppte han äntligen till ordentligt i vänster varv. I höger är han helt klockren, travar på bra, bra takt, tempo och i stadig form. Men i vänster varv är de lite rolligt och han vill ställa sig utåt och gärna gå i en högre form. Men idag fick han springa på liten volt och så riktigade jag spöet mot rumpan, så han under en period saxade bakbenen (liksom "vänder in" på volten) så släppte det, han tog i med bakbenet, bar upp sig, orkade forma in sig mot mig och flytet kom. 
Härligt! :) något varv fick han springa så, sen räckte de. Fina hästen!. De är ju hans vänstra bak som är "trasigt", så att kunna träna upp det på de här sättet är toppen. Så vi fortsätter att kämpa!
 
Kelda fick springa i lina, enkelt och roligt tycker hon.
Ja vet inte, ja vill inte spänna in henne något. Tycker inte hon är redo för de?!. 
Här vill jag ist att hon ska bilda sin egna balans, i både trav och galopp. 
Riktigt roligt också när jag körde mitt "samla dig inför tölt" smackning (utan att tänka på det just då) så började hon samla mot tölt. Såg riktigt kul ut, och hon skuttade fram i tölt i typ 2steg. Innan hon blev lång och föll i trav. Haha, vadå lättlärd? "När matte smackar såhär SKA jag samla ihop mig inför tölt". sötnosen <3
 
Imorgon ska Kelda åka låda till Stav Kliniken, vaccinering. De var ju tur att jag fick en "är de inte snart" känsla och kollade passet. Senast den 15:e ska hon vaccineras.. Och vi ska tävla den 13:e... Jo men lyckat liksom x)
Tur är så följer Cassandra med och är lasthjälp och sällskap :D 
 
 
Cassandra, med den då Smala och vältränade Einrad ;) 


Kommentarer
Postat av: Josefine

sv: Precis tycker jag med, det får hellre ta någon eller några månader extra är att forceras fram och han blir dålig igen. Dessutom är ju skritten grunden till allt och det finns mycket man kan göra i skritt också ;)

Åh jobbigt problem du har där. Men det låter som du har en plan, en plan som i mina ögon låter väldigt vettig! November är ju hård och tråkig, där har herkules haft sin vila tidigare. Trappa ner typ 2 veckor innan det räcker nog tror jag. Speciellt om hon ska vila en kortare period. Googla och läs massa forum, så brukar jag göra hehe! ;) KUL med långa svar, inga ursäkter! :D

2012-10-03 @ 21:15:52
URL: http://Isbitarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: