Måndag

Helt okej arbetsdag, fullt upp i princip hela tiden (okej inte heeela tiden, men sådär lagomt ni vet. Så tiden går fort men ändå inte jobbigt stressigt!)
 
Kelda och jag red ut en liten sväng, idag var hon lite lojjare mot gårdagen, men funka ändå fint. Fick igenom en fin tölt med bjudning mot bättre form!. Kul!
Trava riktigt bra bitvis men tror hon hade liiite liiite träningsvärk (för de har jag iaf!).
Blir så extremt jävla less på min vänstra höft/bäcken eller vafan man vill kalla de. Låsningen är tillbaka :(
Och jag får inte ner sittbenet hur jävla mycket jag än försöker. Ja vrider, bänder, flyttar, länger och kortar stiglädret osv osv. Men ändå kan jag inte sitta ner rakt på henne. JÄVLA SKIT!. (och en massa andra svordomar!)
Har bokat in en tid i början på november, men ska se om ja ska flytta fram den litet.. suck :( DUMMA JÄVLA KROPP.. (fast de är klart att jag behöver återbesök, med tanke på att låsningen har funnits hos mig sen typ 2005...)
 
Bingó då, ja han fick tömköras idag. Bjöd riktigt fint i vänster varv, gick lätt att ställa, arbetade i form och trava på riktigt bra. Höger varv var svårare, han gick gärna lite utåtställd och ville inte riktigt söka sig nedåt och framåt.
Men tillslut bjöd han på något varv i önskvärd form. Vi får helt enkelt se här hur mycket mer han kan hålla för.
Ska ge det ett helhjärtat försök att få igång honom nu, bygga lite muskler igen osv. Håller han så håller han, om inte kanske jag får börja fundera på hur länge jag vill/kan/orkar/har råd att ha kvar honom.
För även om hjärtat skriker att jag ska behålla honom, säger plånboken något annat, tiden säger något annat och min ork säger något annat. Men jag är inte den som ger upp!. Klart att guldponnyn ska ha ytterligare en chans <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: