Ninjan

Okej, dagen har rullat på rätt bra som alla mina dagar.
Även om jobbet i sig är oglamoröst, simpelt och allt det där är det ganska trevligt ändå.
Delas många skratt och framförallt går tiden FORT, helt sjukt vad tiden bara swischar förbi! 
 
Idag orkade jag inte en promenad med Bingó, han blev bara avborstad och avpälsad. Satan var han fäller!
Rätt mysigt ändå, just nu blir de lite, antingen borst (som tar typ minst 20min haha) eller ingen borst och ist promenad ;) Så imorgon blir det promenad och ingen borst :) vi får köra lite varannan ;)
 
Kelda och jag red ut en kortis. SUPERPIGG dam studsade fram de första metrarna innan hon typ kunde skritta i övertempo. ÄLSKAR att hon alltid är så glad och positiv!
Travade mest,med lite galoppfattningar. Töltade en kort sträcka men lät den vara, vi var inte på humör ;)
Sen på vägen hem så körde jag Ninjastyle! Kelda fick för sig att det var något som var läskigt så hon tvästannade från relativt högt arbetstempo trav. Hängde nog snyggt över halsen men kvar satt jag :D
Tur för mig att hon bara stannade och inte fick för sig att vända eller nått, för då hade jag legat där på marken! haha
Sen fick vi ha terapi och rida förbi, något såg hon, jag vet inte vad. Men tillslut kunde vi trava förbi utan att man kände hur hon tvekade!. 
Fin var hon iaf, kändes ihop och både trav och galopp höll bra kvalité genom hela ridturen :) 
 
Imorgon blir det ridhuset! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: