Taggar lite

Igår fick jag startlistorna inför lördag (alltså nästa helg, 4/5) och jävlar vad jag känner mig taggad!
Jag behöver verkligen det här nu! Kelda har slappat i veckan iom min förkylning med feber.
Men nu blir de lite träning och finslipning!
Schemat nu ser ut som följande;
Lördag; Ridhus, fokus på voltspår. Trav och tölt. Övergångar tölt-trav och känns allt bra blir det lite galoppfattningsträning dvs, skritt-galopp-skritt!
Söndag; Uteritt troligen runt timmesrundan!
Måndag; Lina med inspänning
Tisdag; Vila (och kiropraktorn kommer till Bingó och Kelda)
Onsdag; skritta ut, hovslagaren kommer (inte helt optimalt med både kiropraktorn och hovis, men vad gör man inte när de aldrig faller sig bra annars?)
Torsdag; Uteritt, lite raktställning, övergångar skritt-tölt-trav-skritt-galopp osv (lite tanke mot fyrgångsprogram) men bara igångsättningar/övergångar, inga långa sträckor.
Fredag; kort litet intensivt pass i ridhuset, med böjda spår, varvat med rakriktning. Lite övergångar, inga längre sträckor i någon gångart. Mycket känsla. Sen blir det dusch och packning inför dagen D! :D
 
Och nu rackarns SKA jag lyckas få den fina känslan jag har att även visa sig poängsmässigt!.
Jag har fått lite fler nycklar och nu ska jag använda dom också!. Jag VET att VI KAN, ska bara få det att klaffa också!
Taggad är bara förnamnet, och det ska bli så rackarns kul att ÄNTLIGEN rida på en faktiskt helt jätteriktig tävling!
Officiell tävling på ovalbana!. Det var såå länge sen! Och åh vad jag längtar!
 
 
Taggar lite med en bild från min och Bingós 
helt klart bästa tävling ihop!
Älskade häst <3


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Spännande, spännande! Ska hålla tummarna :)

Svar: Ja tack :D
Carro

2013-04-27 @ 16:34:36
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: