Helgen

Ja, vi kan ju börja med att fredagen inte alls flöt på lugnt och stilla, eller egentligen gjorde den det i mitten av arbetspasset. Men sen kom chauffören med sista bilen strax efter 2, och lämnade oss vid halv 3. Vi slutar kl 3..
Kan ju säga att vi inte alls han med det som var tänkt och fick lämna ett litet kaos till kollegan. Som tur var är av den bra sorten :)
 
2 ynka timmars sömn blev det innan vi åkte ut mot Wheels, som nu ligger ute i Tumba numera. Det var dock bättre förr är de huserade ute på Barkarby Flygfält, där de numera bygger höghus. Synd nog!
Hästarna vilade på lördagen, Jag var där och pillade samt släppte in samtliga djur :)
Vidare mot ett par gemensamma familjevänner på middag och vidare mys, jag var både trött och nykter så kvällen blev inte långvarig.
 
Söndagen sen spenderades såklart i stallet. Kelda och jag provkörde de nya g-bootsen och jag var inte alls imponerad.. 2ggr flög skiten av, och de ska bli "spännande" å se om de sker igen eller om jag hade maximal otur!.
Vi provkörde även det nya raka bettet med fasta ringar som jag köpte samtidigt, Kelda var lite oimponerad och vi får nog prova bettet några gånger till innan vi bestämmer oss för om vi gillade eller ratade det :) Utöver det var Kelda trevlig. Töltade som en gudinna och bitvis släppte hon riktigt fint och böljade helt genom kroppen.
Jag kan tycka att hon blir lite stel över ryggen och därmed tappar aktion och lite takt. Men när hon släppte till så böljade hon fram så sjukt trevligt! :)
 
Idag då, Kelda och jag tog oss en tur runt "klätterrundan" och en sväng på grusvägen där vi fortsatte med tölten. Böt tillbaka till det 2delade och de märks ju klart att hon trivs bättre på det. Men tror nog att de raka kan bli ett bra komplement :) 
 
Bingó och jag mös en stund i stallgången, sen tömkörde vi lite i skritt, med 2korta travövergångar i både varven.
 
 
Fluffet <3
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Låter som en trevlig helg :) Guffi trivs bara på raka bett, tredelat kan gå bra ibland, men det är himla svårt att variera mellan rakt och rakt. Hur är det med Bingó?

Svar: Bingó provade jag aldrig ett tvådelat på faktiskt, han trivdes inte alls på bett egentligen. Det som funkade bäst var vårat novabett, eller hackamoret :) Dock när han tävlades gick han på tredelat med fasta ringar, funkade helt okej men han var och är ganska fipplig och "tuggig" :)
Carro

2013-08-05 @ 21:55:52
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Aha, haha jag som bytte ämne mitt i så där och menade hur det var med honom allmänt :)

Svar: Hahaha, jaha. Jag skyller på att jag är alldeles för trött och utarbetat för att kunna tolka saker helt korrekt ;)Det är sådär med honom. Musklerna försvinner runt bäckenet där den stora muskelskadan vart för 2höstar sen. Så han stegar inte lika jämt med bakbenen och blir därmed lite halt. Han ser väl inte ut att lida, springer runt och leker med Kelda :) Men det börjar sakta men säkert gå utför tyvärr. Alltid jobbigt när man inser det :(
Carro

2013-08-06 @ 21:21:08
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Han har det ändå bra med dig och Kelda. Du gör ju allt du kan för honom :) Jag skulle vilja komma och fotografera er faktiskt, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna klämma in det någonstans.

Svar: Åh tack :)Vet du, det hade varit riktigt roligt faktiskt om man hade kunnat få ihop någon tid :)
Carro

2013-08-07 @ 22:01:13
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Vi får försöka ordna något :) Just nu har jag inte klart schema, utan bara ungefärligt några veckor framåt så just nu är det svårt att bestämma något.

Svar: Ja, men det tycker jag :) Du får återkomma när du har ett mer stabilt schema :)
Carro

2013-08-08 @ 20:54:54
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: