Stalldag

Har haft stallet idag, så uppe med tuppen för att släppa ut pållarna.
Bingó fick sig ett kort skrittpass i töm, bara för att få göra något i princip. Mattes finaste <3
 
 
Kelda och jag red klätterrundan och körde lite trav, tölt och galopp på grusvägen hem. Skrittade fint och vi fortsatte att öva på att länga sig nedåt framåt. Även mitt inne i skogen kunde damen sänka nosen ner till backen. Synd att hon inte kan lära sig att kliva på transporten lika enkelt ;) haha
Travade på fint, men tölten var dagens bästa. Kortade och längde formen och Kelda lyssnade bra och kändes elastisk och flaschig efter önskemål :)
Sen mötte vi på en läskig kabeltrumma, så vi nästan studsade ner i diket när vi var jämte ;)
Kelda nosade tillslut på den och tog sig en liten tugga t.om
 
 
Nu ska jag dö i soffan, snart ska vi slå på en skräckis jag blivit rekommenderad, kan se fram emot några sömlösa nätter nu haha :P
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: