Hjärtegryn

Åh älskade häst, va han gör matte orolig just nu. Jättedålig i magen är han, så pass att jag var tvungen att tvätta svansen :/ Utöver det hade han lämnat i princip allt insläppshö kvar i nätet (2kg) och nästan all nattmat låg kvar, utspritt i boxen (också 2kg).. Sen var han allmänt hängig och ledsen, ingen feber dock och ganska pigg vid promenad. Pruttade och hade sig också, men seg och hängig. Sen ville han inte alls att jag skulle lämna honom i boxen, hängde ut med huvudet och såg ledsen ut. Åh så hjärtskärande, om han bara visste hur gärna matte hade sovit i boxen inatt!! Men det går ju såklart inte. Hur gärna man än vill. Har iaf superduperbra stallägare som ska hålla extra ögon på honom imorgon, och höra av sig så jag vet hur han mår! Åh, man kunde ju få magsår för mindre liksom :( Innan allt detta var de dock frid och fröjd, Kelda och jag red ut och joggade lite. Hon var superpigg och nästan taktade fram i skritten, sprang glatt på i trav, tog en liten galopp också. Kändes mjuk, framåt, pigg och positiv. Tror inte alls hon fick så mycket träningsvärk som jag trott att hon skulle få!. Imorgon är det vila iaf, har ju skolan..


Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas han blir pigg igen :(

Svar: Ja :(
Carro

2013-02-19 @ 09:47:05
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: