Longeringsdag

När man är alltför trött, efter en arbetsvecka, där man även balanserat in plugg och häst.. Och sen då, även på lördagen hade stalltjänst. Ja då orkar man inte rida, blir inte bra då!
Båda hästarna fick alltså springa i "djupsnön" på ridbanan. Relativt bra underlag då ingen rider på ridbanan vintertid, typ 20cm pudersnö på det. 
 
Kelda fick springa först, rörde sig ypperligt i både trav och galopp. Vinklar dom där haserna fint om inte annat!.
Ville bocka och ha sig men kände nog själv att underlaget inte var att lita på till 100%
20min blev det nog iaf, körde lite övergångar, samt bara lät henne "rulla på". 
 
Bingó blev också longerad, i Keldas upptrampade spår. Där körde vi bara övergångar. skritt-trav-skritt. Med typ ett halvt varv i varje gångart innan byte. Tog lite galopp men barfotahovar gled lite så vi gjorde bara några fattningar.
Han såg också väldigt fräsch ut. Kul! :)
 
Sen nu har jag lämnat in min sista inlämningsuppgift i svenska b.. Känns skönt!
På onsdag är det även slutprov! Känns ännu skönare. Tippas på att jag blir underkänd, men aja. Tur att de inte är en livsviktig kurs för mig med det målet jag har. 
Även Matteprov på tisdag (om inte läraren fortfarande är sjuk.. Snälla va sjuk!)
 
Och på det har jag även bakat lite bullar..
Eh ja, döda mig någon, jag vet tydligen inte hur man tar det lugnt.. 
 
 
Bullar! :D


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Min fru är så duktig som hinner med allt, plus bakar! <3 När ska vi flytta ihop?

Svar: Din fru går snart in i väggen, behöver avlastning!Komsikomsi så kan vi flytta ihop, lovar att baka åt dig <3
Carro

2013-02-10 @ 01:21:58
URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: