Taggar!

Yes, idag har vi packat och fixat för imorgon är det avfärd mot Enköping och tävling ^^.
Kelda slapp badet ikväll, alldeles för kallt. Använde en våtservette på hennes envisa bajsfläckar hon skaffar sig på halsen xD 
 
Dagens ridpass började bra, vi red ut på vägen, travade igång fint, längde sig fint i traven i en uppförsbacke (braaa träning!) och var allmänt trevlig, fattade galopp och lät henne rulla 30-40m innan jag bröt av till trav och fattade den andra galoppen, för att sen vända och rida tillbaka på vägen, töltade trevligt, lite hoppig i början blev mer stabil efter några steg. 
Vände igen för att trava bortåt och här skiter det sig igen x) AHA GALOPP sa Kelda, så såfort jag ställde henne i traven drog hon iväg i galopp. Blev en liten fajt och vi fick nog rida den sträckan 2ggr till (alltså uppe i 4:a totalt) och den sista sträckan var hon riktigt trevlig! Gick riktigt bra att trava, ställa höger, skänkelvika, ställa vänster, rakrikta, ställa vänster, skänkelvika, ställa höger (osv osv), JÄTTEKUL!
Skrittade en bra bit, för att sen fatta galopp från skritt och galoppera till backen och upp för den. 
Så, tillslut blev det bra, men var ju klart tvungen att berätta sa Kelda att jag faktiskt ville galoppera igen ju! ;)
 
Iaf, känner mig lugn inför morgondagen, blir en GALET tidig morgon! Planerar att åka hemifrån vid 5, hämta upp Annica strax efter 5. Vara i stallet vid halv 6 och åka därifrån innan 6! Bilen är packad och redo!
Hoppas bara Kelda går in som förra gången när vi linade, gick ju trots allt ganska smärtfritt då :)
 
 
Ska bli kul å se utvecklingen från den här tävlingen! :D 
Och imorgon blir det ju också premiär för Kelda på en riktig ovalbana! :) 
Bara det blir ju spännande! haha, hon kanske inte ens går in? ;) 


Kommentarer
Postat av: Frida

Synd att jag jobbar, annars hade jag kommit och tittar. Enköping är ju inte långt bort :) Lycka till!

Svar: haha jaså, du får komma nästa gång de blir någon tävling ditåt :D
Carro

2013-02-23 @ 09:09:45
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det ska jag försöka med :)

2013-02-23 @ 20:02:53
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: