Att bryta ett mönster

Kelda och jag red till ridhuset idag, vi var där i 30min (har själv satt den gränsen, för att undvika att rida ihjäl hästen, SÅ ROLIG är hon att rida! Kan ni förstå? :D haha)
Travade fram på diverse spår, snett igenom, fyrkanten, serpentiner och volter.
Kelda låg på lite i handen, tänkte att de var lite överskottsenergi så vi tog några fattningar galopp i varje varv. Varvade med voltspår och fyrkanten. Ökade någon långsida annars mest samlad galopp. 
Hade en superhärlig ridkänsla! :D Älskar när man får det!! Galoppen var riktigt fin bitvis! :) kul!
Men hon fortsatte att ligga på lite i handen och falla framåt. Där hade jag i vanliga fall typ gått in på volt och "bråkat om innertygeln" (om man kan säga så?) men ist gick vi tillbaka ett steg och återgick till övergångar.
Vi släppte "det galet många" övergångarna jag red förut, för typ 2veckor sen. Har funkat men idag behövde vi nog båda påminnas! Så vi gjorde övergångar, efter bara några styckna blev Kelda ännu mer lyhörd, höll ihop fint och återfick en trevlig egen bärighet och svävet kom åter! :D SÅ KUL!.
Vi struntade i tölten idag, då vi fick lägga så mycket fokus på egen bärighet!
 
Och de som är absolut roligast är att idag var hon såsom Bingó egentligen kändes när han var bäst haha, när man red Bingó hade man alltid "en häst i handen". Det var helt ärligt fysiskt omöjligt för honom att bära sig helt själv. 
Men det lilla räcker för att jag ska känna "nej Kelda, du får inte". För hon kan bära sig själv så mycket bättre.
När hon går som hon gick i slutet kan man helt ärligt rida med en sytråd! 
 
Men överlag är jag supernöjd med ridpasset, jag fick tillbaka henne, vi gjorde grymma övergångar på både rakt spår och voltspår. och jag fick igenom fina övergångar i vänster varv vilket är lite svårare för Kelda! :)
 
 
En liten Kelda i förra veckan! Snoffsan! <3


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Kelda låter så fantastiskt rolig att rida! :D

Svar: OM HON ÄR! Alltså, du bara måste komma och provrida lyckopillret :D
Carro

2013-01-09 @ 22:17:42
URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Kattis

Fin blogg du har! Klicka gärna in på min och lämna ett avtryck! :)

Svar: Tack! :)
Carro

2013-01-10 @ 21:08:23
URL: http://Mazuqvikana.blogspot.com
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Haha, klart jag ska ;)

Svar: Japp. Komsi komsi :D
Carro

2013-01-11 @ 11:05:27
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: