En lördag i Januari

Idag blev det en skrittur som planerat. Isgata överallt gjorde det lite mer spännande ;)
Tur att man kan rida i dikeskanterna / mitt på vägen. Där var de sandat och på vissa ställen barmark :)
Kelda njöt också i omgångar, när hon inte fick syn på saker som kunde verka läskiga!. 
Märks att vi inte kunnat rida ut så mycket som vi gjorde förut, hon är lite mer tittig, dock gör hon ju typ inget, förutom att hoppa rakt upp i luften och stanna haha, sällan hon gör det också iof ^^.
Nästan en hel timme var vi ute, faktiskt ganska mysigt, synd bara att vi inte kunde rida i skogen som planerat :(
Vi gick in en bit men stigen var upptrampad av stora hästar, Kelda fick jättesvårt att gå på vissa ställen, ville inte riskera att hon vrickar sig, eller att hon trampar snett och på sig själv osv. Så vi vände och skrittade samma väg tillbaka igen.
I vilket fall var det mys att bara halvlulla lite, gjorde några skänkelvikningar och böjde henne på vägen. Annars fick hon mest gå "rakt fram". 
 
Bingó och jag mös i stallet, imorgon ska vi ta oss en promenad hade jag tänkt :) Synd bara att de fryser på nu igen.. Vi har så få ställen att gå på övh :(
Kan inte snön och isen (eller ja, framförallt ISEN) försvinna nu? Jag vill börja skritta på min pålle igen!
 
 
Sånt här underlag vill jag ha igen! eller barmark utan is!
Julaftonsritten på älskade <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: