Pärlan

Hade stallet imorse, bara för att jag är en pärla! sådeså!
iaf, Bingó och jag tog en liten promenad, isen på vägen har börjat smälta så nu kan vi gå en 10min promenad haha, snart har de väl smält mer så vi kan gå längre för var dag som går ;)

Kelda och jag tog oss till ridhuset, idag fick hon ha hackamoret!
Det blev väldigt mycket galopp idag, körde lite trav övergångar först i uppvärmningen.
Gick sen över till att rida längst fyrkanten i trav, gå in på stora mittvolten i trav, mitt i volten (någonstans bara inte vid spåret) fattade vi galopp, galopperade ett-två varv, ner i trav, ut på fyrkanten, rida snett igenom (varannan gång typ tog vi galopp snett igenom, och varannan travade vi), och sen samma sak i det andra varvet :)
Kul övning sa Kelda! Så galet positiv häst det där!.
Gick sen över till att rida lite skolor i skritten, och sen arbetade vi lite med tölten. Nu tickar hon på och har fått in flytet lite bättre, ett tag var det väldigt mycket "start och stopp" i henne i tölten, men nu rullar hon på bra :)
Vi red faktiskt t.om något steg i skänkelvikning :D Hon är så duktig min tjej!
Ibland får vi till ökningarna ordentligt också, kan nog bli bra sprut i henne sen med mer styrka! (ja, jag tjatar som fan om "med mer styrka", men de är ju där de hänger just nu haha)
 
Vi taggar (eller JAG taggar) en Johan Häggberg Kurs som vi ska vara med på, den 10feb! 
Riktigt spännande ska det bli faktiskt! :D Kul å se vad någon annan säger om Kelda och hennes potential!
Hon är ju bara barnet än så länge. Men ändå ;)
Vill försöka få till en Gummi Kurs också någongång i framtiden. Gillade hans tänk, vore kul å se vad han kan tillföra också. Men de är tur ändå att vi har frökenridlärarMalin i närheten! :D 
 
 
Finaste Kelda!
Med hjärtat av Guld!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag skulle också vilja rida för Gummi, alla säger att han är så bra :)

Svar: Det är han verkligen! Var riktigt kul att rida för honom med Bingó.Otroligt pedagogisk och trevlig framförallt :)
Carro

2013-01-02 @ 19:42:08
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det verkar som att han är det och glad och positiv hela tiden av det jag sett :) Om du fixar ner honom får jag tvinga in Guffi i en transport så vi kan vara med!

Svar: Absolut! Det fixar jag haha, återkommer sen då ;)
Carro

2013-01-02 @ 20:41:47
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det låter som en bra idé, haha :)

2013-01-02 @ 21:18:28
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: