Sommaravslutning

Ja, lite så faktiskt! I Lördags red jag och Kelda ett litet ridpass för Malin igen (AHA LÄNK!, för jag sitter vid en dator!). Den sista nu inför sommaren, för snart ska damen ha lite ledigt (Kelda alltså, även om Malin säkert också ska ha lite semester! ;))
 
Vi tränade på min sits igen, måste helt klart ändra kroppsuppfattning! Jag är inte lika stor nu som förut!
Utöver det får jag ju bara en massa skäll från Malin :O och ändå så återvänder jag? haha
Nejdå, Malin skäller med varma ord, sådeså!. Mycket peppning ligger nu i att JAG ska våga mig utanför "boxen" eller min "trygghetszon". Börja utmana Kelda lite med tempo, för hur ska hon annars kunna bli min Töltvinnare? ;)
Men sen så kan ju Malin kläcka ur sig så fina ord som att "Kelda är en väldigt välriden liten 6åring" och att andra fina ord som värmer ett mattehjärta!
 
Så lite övergångar galopp - "ökad tölt", samt lite "minälskadebekvämatempo i tölt" - öka tölten lite - "återgåtillmittälskadetempo tölt". Så typ haha ;)
Vi fick börja snusa på det tydligen "berömda Atli vändningarna" och där har vi något att jobba lite med till hösten :)
 
I söndags (alltså igår) blev det ett pass i ridhuset, för att lite befästa i MIN hjärna vad det var vi gjorde igår! haha
Vissa moment gick betydligt mycket bättre då mot dagen innan, och jag tror nog vi nästan susade fram i "ökad tölt" en eller två långsidor. Troligen satt jag som en groda, men vad gör det om hundra år? ;)
 
Idag är det Måndag, om någon nu skulle ha missat det! Och jag och Kelda red en liten sväng ute, där vi faktiskt fortsatte att peta på den ökade tölten. Damen ska få gå den här månaden ut, sen blir det vila. Tror det  blir asabra med allt nytt hon fått lära sig nu :)
Sen laddar vi om inför hösten och alla dess lättklasstävlingar! För tydligen får man inte tävla sånt längre nästa år (enligt en viss frökenridlärare!), fast, jag ska nog vara trotsig under våren och rida lättklass ändå! Hon är ju faktiskt bara bebis juuu! och alla andra är så gamla och världsvana, ooooch så är hennes matte inte så stabil i sin ridning än faktiskt! SÅDESÅ!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Ja! Vad var det jag sa??! Sa ju hon är välriden o. fin o allt det där :D

Svar: Ja men ändå, man tvivlar ju ibland :(
Carro

2013-06-18 @ 00:28:59
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: