Energikällor

Haft en helmysig dag idag, precis vad jag behövde!.
Kelda och jag red till ridhuset, idag gick började vi faktiskt med tölten. Något vi i princip aldrig gör då jag vill jogga henne lång och låg innan det samlas mot tölt. Men vi gick emot den principen och började med volt, sidflytt, samling och sen tölt. Jättefin i tölten, som vanligt lätt i handen och mycket formbar. Tänkte mycket själv på mina händer och "tyngden" i stigbygeln. Jag lägger mer tyngd i högra stigbygeln så idag var jag mer uppmärksam på jämn vikt i stigbygeln vilket helt klart gav resultat! Gjorde några övergångar mot trav där jag hade gratis samling från tölten och traven var helt klart fin och godkänd, men hon kan bättre ;) haha
Rullade lite galopp där formen faktiskt satt hela tiden men däremot sviktar styrkan och hon blir lite flack och fyrtaktig om jag inte stödjer upp jättemycket med en innerskänkel. Vilket är svårt ibland för mig då min höft låser sig. Men vi körde korta galopper där jag verkligen försökte ge henne allt stöd jag kunde. Och ja det blev riktigt bra ibland, och lite mindre bra ibland ^^ 
Travade av sen på stora 8volter där hon bara var helt underbar. Lätt att forma och forma om, mjuk, svävig och alldeles, alldeles underbar!. Avslutade där, efter typ 15min ridhusridning. 
 
Bingó slipade jag lite tassar på innan vi tömkörde en liten sväng och jag blir alltid så lycklig över den där hästen också. Fina underbara du <3. Travade jättefint, litade på underlaget (som ändå var lite snöslaskigt) och bjöd riktigt fint framåt, formade sig trevligt och var bara allmänt glad och mysig :) Älskade vännen!.
 
Tänk vilken energi dom här två djuren ger mig! Vad vore jag utan er, mina fina <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: