Långledigt

Åh så skönt det ska bli att nu äntligen få vara lite ledig!
I onsdags red jag och Kelda ut en sväng, hon kändes pigg och glad och vi red en sväng vi inte ridit på ett tag, dvs väldigt tittig och yster liten ponnytjej. Joggade lite i trav där hon snabbt bjuder på lång och låg joggtrav. sen samling och töltarbete samt galopp. Lite svårare numera att fånga högergaloppen men är man helt övertydlig blir det faktiskt rätt. Som tur är! Jättefin var hon iaf! 
 
Bingó blev avpälsad om man säger som så, helvete vad han fäller! 
 
Igår, torsdag red vi ut igen Kelda och jag, vilket jag egentligen inte skulle ha gjort med den formen jag själv var i.
Sov galet konstigt under natten och ja, mina höfter tog stryk om man säger som så. Men Kelda var fin!
Fick till galopparbetet riktigt fint och hon gick i grymt trevlig galopp där jag fick ihop henne riktigt fint, samlade energin uppåt och formen bara var där. Så grymt kul! Därmellan var traven riktigt fin också, likaså tölten! Men galoppen var helt klart dagens bästa!
Bingo fick en kort promenad, skulle blivit längre men höfterna dödade mig om man säger som så!
 
Idag har pållarna vilat :) Mamma och jag hade en liten mysdag där vi båda fixade naglarna och strosade i butiker. Jättemysigt! :)
 
 
Såååå mycket päls >.<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: