Let's talk about the weekend

Yes, nu är helgen snart över. Känner mig inte utvilad eller tyvärr. Sover så galet dåligt numera :(
 
Iaf, igår så hade jag stallet på fm, dvs utsläpp och lunch. Nästan så att jag grät när kl ringde kl 0600.. Iaf en timme senare än vanligt.. Men hade då inte haft sovmorgon på 7 dagar :( Det kändes kan jag tala om.
 Iaf alla hästarna kom ut och jag och Kelda tog oss till ridhuset, där hon var riktigt RIKTIGT trevlig!
SÅ kul :D vi gjorde mest skrittarbete, av de 30min vi var där skrittade vi runt 20, 
Samlade ihop henne i skritten med tanke tölt, men bad om trav, hon klickade direkt och kom fram i en riktigt härlig trav med sväv och shwung!. Travade halv volt och tog ned och gjorde om några gånger i båda varven. Läcker tjej och duktig tjej framförallt! Lite mer skrittarbete innan vi skröltade några steg för att sen gå upp i tölt på volt, och sen ge oss ut på 4kanten med fokus på rakriktning med bibehållen form och bärighet. Och yes, det funkade över förväntan och jag förvånas ständigt över vad den här hästen kan prestera. Min fina Kelda!.
Rullade sen i övergångar till galopp på volt, trav-galopp-trav osv, riktigt fina fattningar och jag hade henne väldigt "ihop" redan från start då hela ridpasset var fokuserat på samling och därmed blev galoppen väldigt rund och fin! LYCKA! :D
Säger då det, hon är kanske inte den "flottaste" hästen, men ack jävlar i mig den absolut roligaste häst jag har arbetat med. Finns inget stopp i henne, alltid positiv, alltid med på noterna och framförallt så galet snäll. Finns inget ont i den där hästen någonstans!. Älskade häst <3 (och nog är hon flott, men klart att de finns de som är flottare, men jag anser att ridbarheten går före stor aktion)
Bingó däremot igår, fick besök av sin kompis :) så han fick nog bra med uppmärksamhet ^^.
 
Idag då, sovmorgon för de första! vaknade strax efter 10 och kunde nog sovit 20timmar till. Men ja, vaknar mellan 3-5ggr per natt, skitjobbigt kan jag berätta! 
Hade lunchen idag, så de blev att åka ut och luncha. Först tänka jag hinna rida innan, sen orkade jag inte x)
Blev en snabbis efter lunchen, när jag hade mockat å packat alla höpåsarna :P
Kelda var überpigg! Hittade saker ÖVERALLT att titta lite extra på, hon som aldrig är tittig? haha
Tog några travövergångar i jogg, sen blev det att utnyttja piggheten och vi tränade tölten ute. Gick något sämre idag mot igår, men tillslut lossnade hon och fokuserade lite på mig också ;) Gjorde lite tölt-galopp-tölt övergångar på vägen bort, vände sen och travade en bit, fattade galopp och galoppade en längre sträcka, började samla henne för en nedtagning mot tölt, men nej Kelda galopperade långsammare och långsammare och långsammare. Har nog helt ärligt aldrig galopperat så långsamt förut x) Gick nästa i skrittfart, men med spetsade öron fortsatte hon så glatt. Vadå? du sa ju bara att vi skulle sakta ner ju, aldrig att vi skulle bryta av ;) haha, såå söt!
Bingó fick vila, han inte med honom mer än en kort mysstund i hagen. Hjärtat <3
 
 
Pilotbild! Helt klart en söt frökenfluff! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: