När livet inte hinner ikapp

Jag undrar när jag ska inse att det är dags att dra ner på tempot? 
Är helt utmattad men ändå tuggar jag bara på, svårt som fan att komma upp på morgonen, men i tid till jobbet kommer jag alltid iaf, som tur är. Sen tuggar jag på tills man stupar i sängen på kvällen. I helgen är det morgon och lunch på söndag, SEN mina vänner är det 3,5dags jobb och sen FYRA dagars ledighet! OMG, och jag har inget stall eller något! SÅ JAG HAR SOVMORGON i FYRA dagar :'D iihhh vad jag längtar!
 
Iaf, i onsdags vilade ponnyhästarna, de var ju snöstormäckelpäckel typ om jag minns rätt? (ännu en sak som visar på hur "jäktad" jag känner mig, förut kom jag ihåg saker och ting in i minsta detalj, just nu kommer jag knappt ihåg vad jag åt till middag igår..). Igår torsdag red jag och Kelda ut.
Satte på henne viktbootsen (230g) och SATAN va rolig hon var! Joggade lite i trav, jättefin! Lite tittig men fin.
Töltade sen igång, böjda och ställde samt flyttade. Fint flyt, mjuk och trevlig. Bar sig fint, gick att öka tempot i kortare sträckor. Måste själv bli bättre på att rida tempo, annars blir hon ju ingen töltmoppe med register ;)
Saknar SÅÅÅ Bingós ökade tölt, jävlar va han kunde tölta!. Ökad tölt medans sällskapet galopperade! Åh yes, det var grejjer det! Hoppas att Kelda kommer dit sen :) 
Sen tog vi lite galopp, eller en fattning i båda. Trevlig, tretaktig och svävig. Travade av lite hemåt, jättefin där med!
Sjukt sjukt kul ridpass! :D
 
Idag är det fredag och hästarna får vila igen!. Skönt som bara den att ha helg nu!. Och slippa lite av jobbstressen!
Pluggat mycket matte under lunchrasterna iaf. Känns skönt att kunna göra det!. Slipper jag plugga så jävla mycket hemma på kvällarna sen!
 
 
Slänger in en bild tagen på jobbet, sitter i trucken med hörselpropparna i (den ovala saken under hakan x))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: