När livet känns rätt bra.

När jag sitter i bilen påväg från jobbet till stallet är jag oftast extremt uttråkad..
När jag är det börjar mina tankar vandra, och just idag insåg jag hur BRA jag mår av att få ha en "riktig" vardag.
Jag är verkligen en sån person som behöver rutiner som någon annan skapar åt mig. Dvs, jag kan inte kliva upp kl 07.00 när jag är arbetslös bara för att jag mår bra av rutiner, det skulle aldrig ske. Är alldels för lat för det ;) haha
Men att kliva upp strax efter 5 varje morgon, vara på  jobbet från 0630 till 1500, vara i stallet från 16-18/19 och sen ha min lugna stund på kvällen ger mig så mycket ro i kroppen. 
Insåg idag hur bra jag mår, hur glad jag känner mig och hur lätt jag ser på framtiden just nu.
Alla borde få ha ett jobb, det ger en så otroligt mycket. Både socialt sett, men de är så stimulerande!
 
För att sen hoppa lite så ställde jag mig på vågen efter stallet, gör det lite sporadiskt då och då för att bara kolla av så man inte rör sig uppåt igen. Men hör och häpna att de rasat ytterligare 2kg och idag har jag äntligen nått mitt första delmål -20kg. Vilken jävla boost!. Shit alltså! :D Jag har kommit halvvägs, nu jävlar alltså! :D
 
Till hästarna då, Bingó fick vila idag, bara pussade idag och stoppade in honom i lådan :)
Kelda och jag drog oss mot ridhuset där hon var piggelin!
Vi körde mycket övergångar, skritt-trav, trav-galopp-trav osv osv.
Volter, snett igenom, 4kanten och sniffade på skänkelvikning i trav också (funkar några steg utomhus men helt annorlunda i ett ridhus ju haha). Helt klart kändes hon trevlig och reslig! :) Så kul!
 
Imorgon är det vila för pållarna för jag ska till skolan, älskade mamma fixar som vanligt på tisdagarna! 
Finaste mamma <3
 
 
Egoboostar mig sjäv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: